Radyatörlerde nanoakışkan kullanımının ısıl performansa etkisinin sayısal ve deneysel analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu yüksek lisans tez çalışmasında, otomobil soğutma sistemlerinde geleneksel ısı transfer akışkanı yerine nanoakışkan kullanarak otomobil radyatörünün ısıl performansı deneysel ve sayısal olarak araştırılmıştır. Analizlerde soğutucu akışkan olarak %1 hacimsel konsantrasyona sahip Al2O3, CuO, MgO içeren su ve etilen glikol bazlı nanoakışkanlar kullanılmıştır. Analizler üç farklı hacimsel debide (0.232, 0.260, 0.282 L/s) ve üç farklı hava hızında (1.6, 2.3, 2.9 m/s) gerçekleştirilmiştir. Deneysel çalışma için bir otomobil soğutma sistemi deney düzeneği kurulmuş ve dört farklı soğutucu akışkan için analizler gerçekleştirilmiştir. Sayısal analiz için ise Ansys 14.5 programı kullanılarak bir otomobil radyatörü tasarlanmış ve Fluent yazılımıyla otomobil radyatörünün akış analizi gerçekleştirilmiştir. Hem deneysel hem de sayısal çalışma için farklı debi ve farklı hava hızları ile gerçekleştirilen analizler sonucunda, soğutucu akışkanların sistemden çıkış sıcaklıkları elde edilmiştir. Elde edilen sıcaklıklara göre her bir akışkan için ısı taşınım katsayısı ve Nusselt sayısı hesaplanmıştır. Soğutucu akışkanların ısı taşınım katsayıları ve Nusselt sayıları karşılaştırıldığında, nanoakışkanların ısıl performansının baz akışkana göre daha iyi olduğu anlaşılmıştır. Deneysel ve sayısal analiz için Nusselt sayısındaki en yüksek artış Al2O3 içeren nanoakışkan için bulunmuş ve sırasıyla %69.33 ve %58.09 olarak hesaplanmıştır. Tüm soğutucu akışkanlar için hacimsel debinin ve hava hızının artmasıyla soğutucu akışkanların ısı taşınım katsayısının ve Nusselt sayısının arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Sayısal ve deneysel analizlerin sonuçları kıyaslanmış ve sonuçların literatürle uyumlu olduğu gözlemlenmiştir. In this Master's thesis, the thermal performance of automobile radiator was investigated experimentally and numerically, using nanofluid instead of the conventional heat transfer fluid in automobile cooling systems. Water and ethylene glycol based nanofluids that contained Al2O3, CuO, MgO with %1volumetric concentration were used as the coolant in analyses. The analyses were carried out in three different volumetric flow rates (0.232, 0.260, 0.282 L/s) and three different air velocities (1.6, 2.3, 2.9 m/s). An automobile cooling system experimental setup was established for the experimental study and the analyses were conducted for four different coolants. For the numerical analysis, a radiator was designed using Ansys 14.5 program and its flow analysis was performed with Fluent software. The outlet temperatures of coolants were obtained as a result of the analyses carried out with different flow rates and air velocities for both experimental and numerical studies. Heat convection coefficient and Nusselt number were calculated based on these temperatures for each fluid. The thermal performance of nanofluids was observed to be better than that of base fluids based on the comparison between the heat convection coefficients and Nusselt numbers of coolants. The highest increase in Nusselt number was found fort he nanofluid containing Al2O3 and calculated to be 69.33% and 58.09%, respectively, for the experimental and numerical analysis. It was concluded that heat convection coefficient and Nusselt number increased with the rise of volumetric flow rate and air velocity for all coolants. The results of numerical and experimental analyses were compared and they were observed to be in agreement with the literature.
Collections