Elazığ-Malatya yol ayrımı kuşsarayı yolu jeolojik-jeoteknik etüd çalışmaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Elazığ-Malatya Ayrmı Kuşsarayı İl Yolunun mevcut standardını yükseltmek, trafik akıcılığını ve güvenliğini arttırmak için yapılan genişletme çalışmalarında, yolun geçtiği zeminlerin mühendislik özelliklerini tespit etmek, varsa stabilite açısından kritik kesimlerini belirlemek, yapım çalışmalarında ihtiyaç duyulan malzemelerin temin edileceği ocakları belirlemektir.Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından planlanarak proje çalışmaları yapılan Elazığ-Malatya Ayrımı Kuşsarayı İl Yolu 0+000-14+8393,74 arası kesiminin projelendirme safhasında, 1/1000'lik Yatay (Plan)-Düşey (Profil) haritalar üzerinde, arazi çalışmaları, ofis ve laboratuvar çalışmaları yapılarak hazırlanan ve yapım esnasında kullanılacak Mühendislik uygulamalarını kapsamaktadır.Çalışma alanının genel jeolojisi incelenmiştir. Yapılan arazi çalışmaları ile Proje hattı boyunca geçilecek kritik kesimler, birimlerin sökülebilirliği, kazı-klas değerleri saptanmıştır. Büro ve laboratuvar çalışmaları ile de şev eğimleri ve stabilite problemleri, yarma malzemelerinin kullanılabilirliği belirlenmiştir.Çalışma alanı boyunca hmaksimum 18m'den büyük 16 adet kritik yarma ve hmaksimum 8m'den büyük 17 adet kritik dolgu kesiti tespit edilmiştir. Bu kesitlerde stabilite ve kinematik analizler yapılarak yarma ve dolgu şevlerinin duraylılığı belirlenmiştir.Çalışma alanında yarma ve dolgu kesitlerinde 14 adet araştırma çukuru açılıp laboratuvar deneyleri yapılarak yarma malzemelerinin dolguda kullanılabilirliği tayin edilmiştir.Elde edilen bilgilerle yapım esnasında karşılaşılabilecek jeolojik-jeoteknik problemler saptanmıştır. Yapım için gerekli malzeme ihtiyacının nerelerden karşılanacağı, imalata uygunlukları ve kullanılabilirlikleri değerlendirilmiştir. The aim of this study; Elazığ-Malatya Separation Kuşsarayı Provincial Road to increase the current standard, traffic flow and safety to increase the flow of work, to determine the engineering properties of the road passes, to determine the critical parts in terms of stability, to determine the quarries where the materials needed to provide construction work.It covers engineering applications to be applied in the construction stages, determined in the field, laboratories and technical office studies on the maps scaled 1/1000 plan and profile, in the design stage regarding the construction of (Elazığ-Malatya ) intersection-Kuşsarayı highway chainage Km: 0+000-14+839,374 , planed by General Directorate of Highways (GDH)General geology in the working area has been surveyed. Soil classification has been defined , the capable of the excavation has been designated, the critical section has been described along the ROW studying on the ROW. Studying on the laboratory and technical office, the slope of cut and fill , the problems for slope stability has been designated and the effectiveness'of the excavation material for using on the fill section has been evaluated.16 piece of critical splitting which is greater than hmax.18m and 17 piece of critical riprap section which is greater than hmax.8 was determined throughout the working area. Stability and kinematic analyzes were performed to determine splitting and riprap chamfers sensitivities on these sections.14 piece of searching hole was opened on the Splitting and riprap sections in the working area and using of the splitting materials on the riprap was determined using of the splitting materials on the riprap was determined through opening on the splitting and riprap sections and doing laboratory experiments in the working area.Geological and geotechnical problems to be encountered in the construction stage has been defined with knowledge's reached the result of this study. The necessary materials for the construction, and its suitility assessment, and the location where to be obtained has been appraised.
Collections