Malatya–Hekimhan (Hasançelebi varyantı) T2 tünelindeki mühendislik incelemeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında Munzur Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Jeoloji Mühendisliği Anabilim Dalında Yüksek Lisans Tezi olarak hazırlanmıştır.Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından planlanarak yapılan Malatya - Hekiman - 16. Bölge Hududu Yolu 2. Kısım Km:70+000-104+280 kesiminin ikmal inşaatı yapım işi kapsamında Hasançelebi Geçişi varyantı T2 Tünelinde (88+608.00-88+953.00) uygulanan Mühendislik uygulamalarını kapsamaktadır.Bu çalışma Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu (NATM) uygulanarak açılan bir tünelde yapılan mühendislik çalışmalarını içermektedir. Bunun için, tünellerin gerekliliğinden, öneminden ve çeşitlerinden bahsedilmiştir. Çalışma alanının genel jeolojisi incelenmiştir. Kaya sınıflama sistemlerinden bahsedilmiştir. Kaya ve zemin birimlerinin mühendislik özellikleri anlatılmıştır, yapılan sondaj log verileri değerlendirilmiştir. Elde edilen bilgilerle tünel tipleri ve destekleri belirlenmiştir.Yapılan kazı çalışması ve destek terkiplerinde kullanılan malzeme hakkında bilgiler verilmiştir. T2 Tüneli kazı çalışmaları Sol tüpde 207, sağ tüpde 215 günde tamamlanarak ışık görülmüştür. Toplamda Sol Tüp 344.28 m, Sağ Tüp 367.08 metre desteklenmiştir. Bu desteklemelerde; 8602 metre süren, 54352 metre bulon, 612 adet iksa, 5360 m3 püskürtme beton ve 64631 m3 kazı yapılmıştır. Tünel imalat aşamasında karşılaşılan sorunlar ve çözümlerden bahsedilmiştir. This study was prepared as a Master Thesis in the Department of Geological Engineering of the Institute of Natural and Applied Sciences at Munzur University in 2018-2019 academic year.It covers construction of T2 tunnel (Km: 88+608.00-88+953.00) on the Hasançelebi passage in the scope of construction of Malatya - Hekimhan - 16. District Border highway, second part, section Km: 70 + 000-104 + 280 planned by General Directorate of Highways.This study includes engineering applications in a tunnel excavated by applying the New Austrian Tunneling Method (NATM). The necessity, importance and types of tunnels are mentioned. General geology of the study area has been investigated. Rock classification systems are mentioned. The engineering properties of rock and soil units are described and the drilling log data is evaluated. Tunnel types and support systems in the tunnel during tunnel excavation were determined by the obtained information. Information about the material used in the excavation work and the support compounds is given. The informations about the materials used for tunnel supporting sytems has been clarified.The tunnel excavation Works in the left tube within 207 days, in the right tube within 215 days has been completed and reached the light. Totally 344,28 M in the left tube, 367,08 M in the right tube has been used the supporting sytems. In these supporting systems, 8.602 M steel pipe support (forepole) , 54.352 M rock bolt, 612 steel ribs 5.360 CM shotcrete and concrete , 64.631 CM tunnel excavation has been used. The problems and solutions encountered in the construction stage are mentioned.
Collections