Süpermarketlerin uyguladıkları kampanyalar karşısında tüketici eğilimleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalısmasında; süpermarketlerin uyguladıkları kampanyalar karsısındatüketici egilimleri ele alınmaktadır. Özellikle son yıllarda tüm gelismis ülkelerde oldugugibi Türkiye'de de süpermarketler hızla yaygınlasmıstır. Bu arastırmada, Türkiye'deyasayan farklı özellikteki tüketicilerin görüsleri, ucuzluk kriterleri kullanılarak testedilmektedir. Bunun için de, ki-kare analizine basvurularak; tüketici egilimleri karsısındasüpermarketlerin alması gereken önlemler ve uygulaması gereken yöntemler hakkındaöneriler sunulmustur.Anahtar Kelimeler: Süpermarket, Kampanya, Ucuzluk, Tüketici we examine the relationship between development level of countries and their taxationpolitics. According to the relationship in tax on income, portion of direct tax on incomeand indirect tax on income are used as a indicator. Espcially, while in developed countriesdirect tax income has a bigger portion, in developing countries the portion of indirect taxincome is smaller. In the article, the hypothesis is tested for Turkey by using data that arebetween 1987 and 2002 years. For this we try to explain in Turkey's economy therelationship between total tax on income and direct and indirect tax on income, and theeffects of the relationship to Turkey's development level by using time series analysis.Tests: granger causality test, long term relationship, error correction model, co-integrationanalysis.Key Words: Supermarket, Campaign, Cheapness, Consumer
Collections