Show simple item record

dc.contributor.advisorTurhan, Mustafa
dc.contributor.authorDemir, Serkan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:53:07Z
dc.date.available2021-05-09T09:53:07Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712861
dc.description.abstractBu tez çalısmasında; süpermarketlerin uyguladıkları kampanyalar karsısındatüketici egilimleri ele alınmaktadır. Özellikle son yıllarda tüm gelismis ülkelerde oldugugibi Türkiye'de de süpermarketler hızla yaygınlasmıstır. Bu arastırmada, Türkiye'deyasayan farklı özellikteki tüketicilerin görüsleri, ucuzluk kriterleri kullanılarak testedilmektedir. Bunun için de, ki-kare analizine basvurularak; tüketici egilimleri karsısındasüpermarketlerin alması gereken önlemler ve uygulaması gereken yöntemler hakkındaöneriler sunulmustur.Anahtar Kelimeler: Süpermarket, Kampanya, Ucuzluk, Tüketici
dc.description.abstractwe examine the relationship between development level of countries and their taxationpolitics. According to the relationship in tax on income, portion of direct tax on incomeand indirect tax on income are used as a indicator. Espcially, while in developed countriesdirect tax income has a bigger portion, in developing countries the portion of indirect taxincome is smaller. In the article, the hypothesis is tested for Turkey by using data that arebetween 1987 and 2002 years. For this we try to explain in Turkey's economy therelationship between total tax on income and direct and indirect tax on income, and theeffects of the relationship to Turkey's development level by using time series analysis.Tests: granger causality test, long term relationship, error correction model, co-integrationanalysis.Key Words: Supermarket, Campaign, Cheapness, Consumeren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSüpermarketlerin uyguladıkları kampanyalar karşısında tüketici eğilimleri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeInvestigation about supermarkets campaigns and consumer attitudes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9001328
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid234754
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess