Çocuklarda iletişim becerilerini artırma yöntemleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu Tez Çalısmasında; çocuklarda iletisim becerilerini artırma yöntemleri ele alınmıstır.nsan; iliskileri içinde sürekli yeniden tanımlanan bir varlıktır. Hiç iliskisi olmayan bir insandüsünülemez. nsanların kurdugu iliskiler bireysel ihtiyaçları ve toplumsal rolleri geregi çokdegisik düzey ve boyutlardadır.letisimin etkinligi, iletilen duygu ve düsüncelerle alınanlar arasındaki benzerlik oranında artar.Basarılı olma ile etkin iletisim arasında yakın bir iliski vardır.Tez konusu ile ilgili 4 okulu kapsayan bir anket düzenlenmistir. Anketle çevreselfaktörlerin, ailelerin ekonomik durumlarının, cinsiyet farklılıklarının vb. etkenlerin çalısmakonusundaki etkileri ortaya konulmaya çalısılmıstır. Anket de göstermistir ki, iletisimbecerileri ile ilgili sorulardan yüksek puan alan ögrenciler aynı sekilde duygusal zeka ile ilgilisorulardan da yüksek puan almıslardır.Anahtar Kelimeler: letisim, iletisim becerileri, zeka, duygusal zeka, dinleme. In this thesis, the methods of increasing the children?s communication skills arehandled. Human is a creature that is continuously described in his relations. An humanwithout any relations can not be thought. The relations that people established are in verydifferent levels and dimensions according to their personal needs and social roles.The effectiveness of the communication, increases by the ratio of similarity between thefeelings and thoughts that are being delivered and taken. There is a close relation betweenbeing successful and effective communication.Related to the topic of the essay, a questionary including four schools is arranged. Withthis questionary, the effects of the environmental factors, families? economic situations, thedifferences of sexualities et. al. Factors about the topic of working has been tried to berevealed. And the questionary has showed that the students who got high points from thequestions regarding to the communication skills similarly got high points from the questionsregarding to emotional quetient.Key Words: Communication, Communication Skills, Quotient, Emotional Quotient,Listening
Collections