Show simple item record

dc.contributor.advisorSeymen, Recep
dc.contributor.authorKocaman, Vijdan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:53:05Z
dc.date.available2021-05-09T09:53:05Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712852
dc.description.abstractBu Tez Çalısmasında; çocuklarda iletisim becerilerini artırma yöntemleri ele alınmıstır.nsan; iliskileri içinde sürekli yeniden tanımlanan bir varlıktır. Hiç iliskisi olmayan bir insandüsünülemez. nsanların kurdugu iliskiler bireysel ihtiyaçları ve toplumsal rolleri geregi çokdegisik düzey ve boyutlardadır.letisimin etkinligi, iletilen duygu ve düsüncelerle alınanlar arasındaki benzerlik oranında artar.Basarılı olma ile etkin iletisim arasında yakın bir iliski vardır.Tez konusu ile ilgili 4 okulu kapsayan bir anket düzenlenmistir. Anketle çevreselfaktörlerin, ailelerin ekonomik durumlarının, cinsiyet farklılıklarının vb. etkenlerin çalısmakonusundaki etkileri ortaya konulmaya çalısılmıstır. Anket de göstermistir ki, iletisimbecerileri ile ilgili sorulardan yüksek puan alan ögrenciler aynı sekilde duygusal zeka ile ilgilisorulardan da yüksek puan almıslardır.Anahtar Kelimeler: letisim, iletisim becerileri, zeka, duygusal zeka, dinleme.
dc.description.abstractIn this thesis, the methods of increasing the children?s communication skills arehandled. Human is a creature that is continuously described in his relations. An humanwithout any relations can not be thought. The relations that people established are in verydifferent levels and dimensions according to their personal needs and social roles.The effectiveness of the communication, increases by the ratio of similarity between thefeelings and thoughts that are being delivered and taken. There is a close relation betweenbeing successful and effective communication.Related to the topic of the essay, a questionary including four schools is arranged. Withthis questionary, the effects of the environmental factors, families? economic situations, thedifferences of sexualities et. al. Factors about the topic of working has been tried to berevealed. And the questionary has showed that the students who got high points from thequestions regarding to the communication skills similarly got high points from the questionsregarding to emotional quetient.Key Words: Communication, Communication Skills, Quotient, Emotional Quotient,Listeningen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇocuklarda iletişim becerilerini artırma yöntemleri
dc.title.alternativeThe methods of increasing the children's communication skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9012372
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid274324
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess