Orta dereceli okullardaki matematik öğretmenlerinin iş tatmin düzeyleri(lise ve meslek liselerinin karşılaştırılması, Bağcılar ilçesinde örnek çalışma)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma, resmi lise ve meslek liselerinde görev yapan matematikögretmenlerinin is tatmin düzeylerini karsılastırmak amacıyla yapılmıstır. Arastırmayakatılan kisilerin is tatmin düzeyleri yedi alt boyut ve altı kisisel özellik degiskenindenolusmaktadır. Arastırma genel tarama modeli ile yapılmıstır. Arastırmanın bölgesinistanbul ili Bagcılar ilçesindeki 17 resmi lisedeki matematik ögretmenleriolusturmustur. Bu liselerde görev yapan 95 matematik ögretmeninden % 85'ini temsilen81 ögretmen yansızlık kuralına göre oransız eleman örnekleme yoluyla alınmıstır.Arastırma neticesinde asagıdaki sonuçlar ortaya çıkmıstır.1. Bayan ögretmenlerin is tatmin düzeyleri meslek liselerinde, erkeklerin ise düzliselerde daha yüksektir.2. Evli ögretmenlerin is tatmin düzeyleri meslek liselerinde daha yüksektir.3. Liselerde görev yapan matematik ögretmenleri en yüksek is tatminini isarkadasları ve yönetim biçeminde, en düsük ise ücret ve terfi alt boyutlarındaalgılamıslardır.4. Çalısma olanakları açısından meslek liselerindeki ögretmenlerin is tatmindüzeyleri daha yüksektir. This research has been conducted to compare job satisfaction levels of mathematicsteachers in regular high schools and vocational high schools. The satisfaction levels ofthe participating teachers consist of 7 sub-dimensions and 6 personal characteristicvariables. The research utilized the general scan method. The test group consists ofmathematics teachers in 17 public high schools in Bagcilar province of Istanbul. Thesehigh schools have 95 actively working mathematics teachers, and 81 teachers out of thisgroup were selected randomly to represent a group without bias, which also amounts to85% of all of the mathematics teachers working in Bagcilar. The following has beenconcluded at the end of this research:1. While male teachers are satisfied with their jobs at regular high schools,female teachers are more satisfied at vocational high schools.2. Married teachers? job-satisfaction levels at vocational high schools arehigher.3. High school math teachers are more satisfied with their jobs in terms ofcolleagues and administrative practices, while they are less satisfied with their jobs interms of salary and promotion procedures.4. In terms of the job-location opportuinities, vocational high school teachers?satisfaction levels are higher than those of regular high school teachers.
Collections