Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbıyık, Seval
dc.contributor.authorYilmaz, Nuray
dc.date.accessioned2021-05-09T09:53:02Z
dc.date.available2021-05-09T09:53:02Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712839
dc.description.abstractBu arastırma, resmi lise ve meslek liselerinde görev yapan matematikögretmenlerinin is tatmin düzeylerini karsılastırmak amacıyla yapılmıstır. Arastırmayakatılan kisilerin is tatmin düzeyleri yedi alt boyut ve altı kisisel özellik degiskenindenolusmaktadır. Arastırma genel tarama modeli ile yapılmıstır. Arastırmanın bölgesinistanbul ili Bagcılar ilçesindeki 17 resmi lisedeki matematik ögretmenleriolusturmustur. Bu liselerde görev yapan 95 matematik ögretmeninden % 85'ini temsilen81 ögretmen yansızlık kuralına göre oransız eleman örnekleme yoluyla alınmıstır.Arastırma neticesinde asagıdaki sonuçlar ortaya çıkmıstır.1. Bayan ögretmenlerin is tatmin düzeyleri meslek liselerinde, erkeklerin ise düzliselerde daha yüksektir.2. Evli ögretmenlerin is tatmin düzeyleri meslek liselerinde daha yüksektir.3. Liselerde görev yapan matematik ögretmenleri en yüksek is tatminini isarkadasları ve yönetim biçeminde, en düsük ise ücret ve terfi alt boyutlarındaalgılamıslardır.4. Çalısma olanakları açısından meslek liselerindeki ögretmenlerin is tatmindüzeyleri daha yüksektir.
dc.description.abstractThis research has been conducted to compare job satisfaction levels of mathematicsteachers in regular high schools and vocational high schools. The satisfaction levels ofthe participating teachers consist of 7 sub-dimensions and 6 personal characteristicvariables. The research utilized the general scan method. The test group consists ofmathematics teachers in 17 public high schools in Bagcilar province of Istanbul. Thesehigh schools have 95 actively working mathematics teachers, and 81 teachers out of thisgroup were selected randomly to represent a group without bias, which also amounts to85% of all of the mathematics teachers working in Bagcilar. The following has beenconcluded at the end of this research:1. While male teachers are satisfied with their jobs at regular high schools,female teachers are more satisfied at vocational high schools.2. Married teachers? job-satisfaction levels at vocational high schools arehigher.3. High school math teachers are more satisfied with their jobs in terms ofcolleagues and administrative practices, while they are less satisfied with their jobs interms of salary and promotion procedures.4. In terms of the job-location opportuinities, vocational high school teachers?satisfaction levels are higher than those of regular high school teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrta dereceli okullardaki matematik öğretmenlerinin iş tatmin düzeyleri(lise ve meslek liselerinin karşılaştırılması, Bağcılar ilçesinde örnek çalışma)
dc.title.alternativeJob satisfaction level of math teachers in middle schools: A comparison of regular and vocational high schools in Bagcilar, İstanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmWorking conditions
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.identifier.yokid9003375
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid214415
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess