Endüsti meslek lisesinde görev yapan kültür öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kişinin işine karşı tutumu, olumlu veya olumsuz şekilde kendini hissettirmektedir.Çalışanların iş doyumu denilince ?kişinin iş deneyimlerinin sonucunda ortaya çıkan olumluruh halidir? şeklinde tanımlanmaktadır.İşgörenin işine karşı olumsuz tutum ve yaklaşımı da iş doyumsuzluğunu ortayaçıkarmaktadır. İş doyumu kişinin iş ve iş deneyimine ait değerlendirmesinin duygusalsonucudur.Eğitim camiasında Endüstri meslek liselerinde görev yapan kültür öğretmenlerininiş doyumu da merak edilen konulardan biridir.Endüstri meslek liseleri lise seviyesindeki öğrencilere teknik beceriler kazandırmakiçin kurulmuş meslek okullarıdır. Meslek liselerinde mesleki eğitim almak için gelmiş olanöğrencilerin kültür derslerine olan ilgisi meslek derslerine göre zayıftır. Ayrıca idari veeğitim sistemiyle ilgili sorunlar kültür öğretmenlerinin mesleki doyumunu etkilemektedir.Anahtar Sözcükler: İş doyumu, Endüstri Meslek Liseleri, kültür öğretmenleri, İstanbul,Bağcılar, An individual?s attitude against their job rises to the surface, either in a positive ornegative way. The job satisfaction of the employees has been defined as ?an individual?spositive state of mind resulting from their work experiences?.The negative attitude or approach of an employee against their job creates jobdissatisfaction. Job satisfaction is the emotional outcome of the evaluations of an employeeconcerning their job and job experiences.In education communities, the job satisfaction of liberal studies teachers working inIndustrial Vocational Schools is an issue of increasing curiosity, as well.Industrial Vocational Schools are vocational schools established in order tosophisticate students at high school level as far as technical skills are concerned. Theinterest of the students in vocational schools, whose major aim is to achieve vocationaltraining, to liberal studies are relatively lower. Moreover, the problems related toadministration and educational system affect the job satisfaction of liberal studies teachers.Keywords: Job satisfaction, industrial vocational schools, liberal art teachers, İstanbul,Bagcilar
Collections