Show simple item record

dc.contributor.advisorUçkun, Gazi
dc.contributor.authorErsoy, Gülay
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:59Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:59Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712824
dc.description.abstractKişinin işine karşı tutumu, olumlu veya olumsuz şekilde kendini hissettirmektedir.Çalışanların iş doyumu denilince ?kişinin iş deneyimlerinin sonucunda ortaya çıkan olumluruh halidir? şeklinde tanımlanmaktadır.İşgörenin işine karşı olumsuz tutum ve yaklaşımı da iş doyumsuzluğunu ortayaçıkarmaktadır. İş doyumu kişinin iş ve iş deneyimine ait değerlendirmesinin duygusalsonucudur.Eğitim camiasında Endüstri meslek liselerinde görev yapan kültür öğretmenlerininiş doyumu da merak edilen konulardan biridir.Endüstri meslek liseleri lise seviyesindeki öğrencilere teknik beceriler kazandırmakiçin kurulmuş meslek okullarıdır. Meslek liselerinde mesleki eğitim almak için gelmiş olanöğrencilerin kültür derslerine olan ilgisi meslek derslerine göre zayıftır. Ayrıca idari veeğitim sistemiyle ilgili sorunlar kültür öğretmenlerinin mesleki doyumunu etkilemektedir.Anahtar Sözcükler: İş doyumu, Endüstri Meslek Liseleri, kültür öğretmenleri, İstanbul,Bağcılar,
dc.description.abstractAn individual?s attitude against their job rises to the surface, either in a positive ornegative way. The job satisfaction of the employees has been defined as ?an individual?spositive state of mind resulting from their work experiences?.The negative attitude or approach of an employee against their job creates jobdissatisfaction. Job satisfaction is the emotional outcome of the evaluations of an employeeconcerning their job and job experiences.In education communities, the job satisfaction of liberal studies teachers working inIndustrial Vocational Schools is an issue of increasing curiosity, as well.Industrial Vocational Schools are vocational schools established in order tosophisticate students at high school level as far as technical skills are concerned. Theinterest of the students in vocational schools, whose major aim is to achieve vocationaltraining, to liberal studies are relatively lower. Moreover, the problems related toadministration and educational system affect the job satisfaction of liberal studies teachers.Keywords: Job satisfaction, industrial vocational schools, liberal art teachers, İstanbul,Bagcilaren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEndüsti meslek lisesinde görev yapan kültür öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri ve bir uygulama
dc.title.alternativeThe job satisfaction levels of liberal studies teachers working in industrial vocational school and an application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmIndustrial vocational high schools
dc.identifier.yokid9006444
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid227953
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess