Endüstri meslek lisesi yöneticilerinin problem çözme yeterlilikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir problem, bazı hedeflere ulaşılmaya çalışılan ve bu hedeflere ulaşmak için çeşitliçözümler (anlamlar) bulmayı gerektiren bir durumdur. Problemler bir var olan durum vebir hedef içerir. Problem çözen kişi sıklıkla, son çözüme ulaşmak için alt hedefler kurmakve onlara ulaşmak zorundadır. Problem çözme genellikle yeni bir cevap formulize etme,bir çözüm geliştirmek için öğrenilen kuralların basit uygulamalarını ortaya koymak olaraktanımlanır.Problem çözme, bütün yöneticilerin başlıca sorumluluğudur. Problem çözmesürecinin önemini bütün okul yöneticileri çok iyi anlamalıdır, çünkü okul yönetimi temeldebir problem çözme sürecidir. Yöneticilerin görevlerinin büyük bir kısmı problem çözme ileilgilidir. Bu nedenle, okul yöneticileri kurumlarının karşılaştıkları problemleri tam olarakkavramalı, tanımalı ve yeni çözüm önerileri ortaya koymalıdırlar.Anahtar Kelimeler: Problem, Problem Çözme, Okul Yönetimi, Kurum A problem is a situation which includes struggles to achieve certain targets and, tothat end, requires to find various soultions (meanings) in order to actieve these targets.Problems include an existing situation and a target. The person who solves problemsfrequently has to establish sub-targets and achieve them. Problem solving has generallybeen defined as formulization of a new answer and introducing the applicaitons of simplerules learned so as to figure out a solution.Problem solving is the primary responsibility of all directors. The importance of theprocess of problem solving should be completely understood by all school directors,because school administration is basically a problem solving process. A considerable partof the duties of directors is related to problem solving. To that end, school directors shouldfully comprehend the proplems their institutions face, be acquainted with them and putnew solution proposals.Key Words: Problem, Problem Solving, School Administration, Institution.
Collections