Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbıyık, Seval
dc.contributor.authorSadikoğlu, Pinar
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:57Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:57Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712817
dc.description.abstractBir problem, bazı hedeflere ulaşılmaya çalışılan ve bu hedeflere ulaşmak için çeşitliçözümler (anlamlar) bulmayı gerektiren bir durumdur. Problemler bir var olan durum vebir hedef içerir. Problem çözen kişi sıklıkla, son çözüme ulaşmak için alt hedefler kurmakve onlara ulaşmak zorundadır. Problem çözme genellikle yeni bir cevap formulize etme,bir çözüm geliştirmek için öğrenilen kuralların basit uygulamalarını ortaya koymak olaraktanımlanır.Problem çözme, bütün yöneticilerin başlıca sorumluluğudur. Problem çözmesürecinin önemini bütün okul yöneticileri çok iyi anlamalıdır, çünkü okul yönetimi temeldebir problem çözme sürecidir. Yöneticilerin görevlerinin büyük bir kısmı problem çözme ileilgilidir. Bu nedenle, okul yöneticileri kurumlarının karşılaştıkları problemleri tam olarakkavramalı, tanımalı ve yeni çözüm önerileri ortaya koymalıdırlar.Anahtar Kelimeler: Problem, Problem Çözme, Okul Yönetimi, Kurum
dc.description.abstractA problem is a situation which includes struggles to achieve certain targets and, tothat end, requires to find various soultions (meanings) in order to actieve these targets.Problems include an existing situation and a target. The person who solves problemsfrequently has to establish sub-targets and achieve them. Problem solving has generallybeen defined as formulization of a new answer and introducing the applicaitons of simplerules learned so as to figure out a solution.Problem solving is the primary responsibility of all directors. The importance of theprocess of problem solving should be completely understood by all school directors,because school administration is basically a problem solving process. A considerable partof the duties of directors is related to problem solving. To that end, school directors shouldfully comprehend the proplems their institutions face, be acquainted with them and putnew solution proposals.Key Words: Problem, Problem Solving, School Administration, Institution.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEndüstri meslek lisesi yöneticilerinin problem çözme yeterlilikleri
dc.title.alternativeThe adequacy of the directors of industrial vocational schools to solve problems
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProblem solving
dc.identifier.yokid9006590
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid227956
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess