İlköğretim öğretmenlerinin motivasyonunu arttıran ve idame ettiren faktörler (Kağıthane - Levent uygulaması)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitimde basarının; öğrenmeye hazır öğrencilerini yanı sıra, isine inanmıs, bilinçli, ekipçalısması ve her türlü yaratıcılığa engel kaygılardan arınmıs kısaca yüksek morale sahipöğretmenler ile mümkün olacağı açıktır. Nitelikli öğretmenler ile ayakta kalacağı vegörevlerini en iyi sekilde yapacağı değerlendirilen eğitim kurumları için motivasyon veverimliliği etkileyen faktörlerin bulunarak ortaya konması ve etkili çözümleringelistirilmesinin büyük önem arz ettiği değerlendirilmektedir.?lköğretim öğretmenlerinin; saygın olarak varlığını sürdürebilmesi için 21 nci yüzyılınkarmasık teknolojisini en üst düzeyde kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip, üstüneğiticilik vasıflarını bünyesinde toplamıs, sağlam karakterli, çağdas düsünceli, inisiyatifsahibi, mesleğinde basarılı olma ve ilerleme arzusuna sahip, sorumluluğunu bilen, moraliyüksek ve motivasyonu tam kisiler olması gerekmektedir.Bu gerçekten yola çıkılarak, personelin motivasyonunu ve verimliliğinin etkileyenfaktörler konusunda yapılan bu çalısmada, motivasyonun sadece örgüt ve çalısanlarla ilgilideğil, denetlenebilen ve denetlenemeyen faktörlerle de ilgili olduğu anlasılmıstır. Tezçalısmasında çoğunluğun genel kanaati, çalısma ortamlarında motivasyonu etkileyenfaktörler ve verimsizliğe yol açan konular ortaya çıkarılmıstır. As well as ready-to-learn students, success in education is possible with the teacherswho are not anxious, dedicated, team worker, shortly morale loaded. For educationalinstitutions, it is assessed that the factors affecting moral and fisibility has to be found andeffective solutions is to be worked out.For personel (primary school teachers) of Ministry of National Education survive in arespectful manner, they are supposed to bear some features. Those are being technologyuser, extremely good trainer, good charecter, contemporary, initiative user, having desireof achievement of job, high morale and motivated.Having said the features of the teachers, in this work made about the morale andmotivation affects the personel, it has been understood that the motivation is not onlyinterested in company and workers but also factors that is being controlled and notcontrolled. In this work, controlled factors has been considered.As a result considerations of majority, factors affecting the motivation have beenderived from the results and reached the consequences.
Collections