Avrupa Birliği eğitim ve gençlik programları; Erasmus programı ve Türkiye yüksek öğretiminde programın uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim AB üyesi tüm ülke hükümetlerinin en önemli gündem maddelerinden biri olmakla beraber eğitimin yapısı tüm ülkelerde farklılıklar göstermektedir. Avrupa Birliği eğitim alanında tek bir politikanın olmadığı ancak ülkeler arasında görüş alışverişinde bulunulduğu bir forum niteliğindedir. Üye ülkeler eğitimin içeriği ve organizasyonu açısından özgür olup Avrupa Birliği nezdinde işbirliği yapabilmektedirler. Avrupa Birliği'nin eğitim alanında sunduğu olanaklar ise: Uluslararası eğitim, mesleki eğitim ve gençlik ortaklıkları, değişim programları ve yurtdışında eğitim olanakları, yenilikçi öğretim ve eğitim programları, eğitimde yeni teknolojilerin kullanılması ve diplomaların karşılıklı tanınması, akademisyenler ağı ve mesleki uzmanlık karşılaştırma ve politika üretme amaçlı danışma platformudur. Topluluk eğitim politikası özel okullardan öğretmenlere, velilerden öğrenci ve idarecilere, üniversite rektörlerinden mesleki kuruluşlara, uzmanlardan bakanlara her türlü alanı ve eğitim şeklini kapsamakta ve üye devletlerin programlarını tamamlamaktadır.Yükseköğretim kurumları Avrupa Topluluğunun kültür ve değerlerinin gelişmesinde önemli bir yer tuttuğundan dolayı, Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne üyelik sürecinde, yükseköğretim kurumlarındaki akademik ve eğitimsel standartların Avrupa Birliği üniversitelerinin standartlarıyla uyum içinde olması bu amaca ulaşmayı sağlayıcı etmenlerden biridir. Bu çalışma, teorik anlamda Avrupa Birliği yükseköğretim kurumlarında kalite çalışmalarına genel bir bakış açısı vermekle beraber; ampirik anlamda Türkiye'deki devlet üniversitelerinde bu göstergelere ne oranda ulaşılabildiğini göstermesi açısından yükseköğretim literatürüne katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu bağlamda, ilgili çalışmada, AB eğitim politikaları kapsamındaki Erasmus politikası ve Türkiye'nin sürece uyumu değerlendirilecektir.Anahtar Kavramlar: Avrupa Birliği, Eğitim Politikaları, Yüksek Öğretim, Erasmus Education is the most important issue for whole member countries? governments of European Union although education pattern is different for each country. European Union is a kind of forum that has no unique education policy but it has exchange of views between its countries. Member countries are free about contents and organizations of the education and also they are able to collaborate under the control of European Union. International Education, Vocational Education and Youth Corporations, Exchange Programs and Abroad Education Facilities, Innovative Teaching and Training Programs, Using new technologies in education, to be known diplomas mutually, comparing academic network and professional specialization and consulting platform aimed producing policy are provided facilities at field of education by European Union. Community Education Policy consists of all sort of fields and training types from private colleges to teachers, from tutors to students and managers, from rectors of universities to vocational institutions, from professionals to ministers and also completes the programs of member countries.Higher Education Foundations take place about development of culture and its varieties because of this under the process of the Turkey?s membership to European Union chiming in academic and educational standards at Higher Education Foundations with the standards of European Union Universities is one of the achieving factors to this aim. This study presents a general point of view to the quality studies at European Union Higher Education Foundations under theoretical framework and beside this empirically it has been thought that supplement Higher Education literature about how far State Universities in Turkey can reach to these points. In this context, at the relevant study, Erasmus policy as part of EU Education Policies and accordance of Turkey to this process has been evaluated.Key Words: EU, Education Policies, Higher Education, Erasmus
Collections