Show simple item record

dc.contributor.advisorGezgin, Mehmet Fikret
dc.contributor.authorGençer, Gülşah
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:19Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:19Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712654
dc.description.abstractEğitim AB üyesi tüm ülke hükümetlerinin en önemli gündem maddelerinden biri olmakla beraber eğitimin yapısı tüm ülkelerde farklılıklar göstermektedir. Avrupa Birliği eğitim alanında tek bir politikanın olmadığı ancak ülkeler arasında görüş alışverişinde bulunulduğu bir forum niteliğindedir. Üye ülkeler eğitimin içeriği ve organizasyonu açısından özgür olup Avrupa Birliği nezdinde işbirliği yapabilmektedirler. Avrupa Birliği'nin eğitim alanında sunduğu olanaklar ise: Uluslararası eğitim, mesleki eğitim ve gençlik ortaklıkları, değişim programları ve yurtdışında eğitim olanakları, yenilikçi öğretim ve eğitim programları, eğitimde yeni teknolojilerin kullanılması ve diplomaların karşılıklı tanınması, akademisyenler ağı ve mesleki uzmanlık karşılaştırma ve politika üretme amaçlı danışma platformudur. Topluluk eğitim politikası özel okullardan öğretmenlere, velilerden öğrenci ve idarecilere, üniversite rektörlerinden mesleki kuruluşlara, uzmanlardan bakanlara her türlü alanı ve eğitim şeklini kapsamakta ve üye devletlerin programlarını tamamlamaktadır.Yükseköğretim kurumları Avrupa Topluluğunun kültür ve değerlerinin gelişmesinde önemli bir yer tuttuğundan dolayı, Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne üyelik sürecinde, yükseköğretim kurumlarındaki akademik ve eğitimsel standartların Avrupa Birliği üniversitelerinin standartlarıyla uyum içinde olması bu amaca ulaşmayı sağlayıcı etmenlerden biridir. Bu çalışma, teorik anlamda Avrupa Birliği yükseköğretim kurumlarında kalite çalışmalarına genel bir bakış açısı vermekle beraber; ampirik anlamda Türkiye'deki devlet üniversitelerinde bu göstergelere ne oranda ulaşılabildiğini göstermesi açısından yükseköğretim literatürüne katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu bağlamda, ilgili çalışmada, AB eğitim politikaları kapsamındaki Erasmus politikası ve Türkiye'nin sürece uyumu değerlendirilecektir.Anahtar Kavramlar: Avrupa Birliği, Eğitim Politikaları, Yüksek Öğretim, Erasmus
dc.description.abstractEducation is the most important issue for whole member countries? governments of European Union although education pattern is different for each country. European Union is a kind of forum that has no unique education policy but it has exchange of views between its countries. Member countries are free about contents and organizations of the education and also they are able to collaborate under the control of European Union. International Education, Vocational Education and Youth Corporations, Exchange Programs and Abroad Education Facilities, Innovative Teaching and Training Programs, Using new technologies in education, to be known diplomas mutually, comparing academic network and professional specialization and consulting platform aimed producing policy are provided facilities at field of education by European Union. Community Education Policy consists of all sort of fields and training types from private colleges to teachers, from tutors to students and managers, from rectors of universities to vocational institutions, from professionals to ministers and also completes the programs of member countries.Higher Education Foundations take place about development of culture and its varieties because of this under the process of the Turkey?s membership to European Union chiming in academic and educational standards at Higher Education Foundations with the standards of European Union Universities is one of the achieving factors to this aim. This study presents a general point of view to the quality studies at European Union Higher Education Foundations under theoretical framework and beside this empirically it has been thought that supplement Higher Education literature about how far State Universities in Turkey can reach to these points. In this context, at the relevant study, Erasmus policy as part of EU Education Policies and accordance of Turkey to this process has been evaluated.Key Words: EU, Education Policies, Higher Education, Erasmusen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAvrupa Birliği eğitim ve gençlik programları; Erasmus programı ve Türkiye yüksek öğretiminde programın uygulanması
dc.title.alternativeAvrupa Birliği eğitim ve gençlik programlari; Erasmus programi ve Türkiye yüksek öğretiminde programin uygulanmasi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmEuropean Community
dc.subject.ytmEuropean Single Market
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmHigher education
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.identifier.yokid328192
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235477
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess