İlköğretim okulları 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları disiplin sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim okulları 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları disiplin sorunlarının nedenlerini ve uygulanan çözüm yöntemlerini ortaya koymak ve değerlendirmesini yapmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, uygulamalı bir çalışma olup, tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini 2006-2007 öğretim yılında İstanbul İline bağlı Küçükçekmece ilçesindeki ilköğretim okullarında, 4. ve 5. sınıf öğretmenleri ve öğrencileri oluşturmuştur. Okullar tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilmiş, 6 ilköğretim okulunda, 60 öğretmen ve180 öğrenci, araştırmanın örneklemini oluşturmuştur.Bu araştırma, okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin, öğrencilerin sınıfta ne gibi durumlarda disiplinsiz davranışlarda bulunduklarını ve öğretmenlerin bu olumsuz öğrenci davranışları karşısındaki tutumlarını görmelerine olanak sağlamakta, ayrıca ilköğretim okullarındaki olumsuz öğrenci davranışlarının olumlu davranışlara dönüştürülebilmesi için yeni çalışmaların ve tartışmaların yapılabileceği açısından önem taşımaktadır. This research has been done in order to display the causes and performed solution methods of discipline problems that 4th and 5th grade class teachers,encountered in their class and it is done to be able to assess these solutions. The research is an operative study and scanning is used as model.The center of this research has been formed by 4th and 5th level students and teachers in Kucukcekmece district of İstanbul in 2006-2007 educational season. The schools has been selected via randomly choosing method. 6 schools, 60 teachers and 180 students has been the sample of research.This research has shown that the teacher or classroom manager should be able to manage any disciplinary acts which might occur. Also, it is important for new research to dispute that negative student behavior over shadowed positive behavior.
Collections