Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Ferda Şule
dc.contributor.authorGenez Erçikti, Uğur
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:18Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:18Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712649
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim okulları 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları disiplin sorunlarının nedenlerini ve uygulanan çözüm yöntemlerini ortaya koymak ve değerlendirmesini yapmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, uygulamalı bir çalışma olup, tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini 2006-2007 öğretim yılında İstanbul İline bağlı Küçükçekmece ilçesindeki ilköğretim okullarında, 4. ve 5. sınıf öğretmenleri ve öğrencileri oluşturmuştur. Okullar tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilmiş, 6 ilköğretim okulunda, 60 öğretmen ve180 öğrenci, araştırmanın örneklemini oluşturmuştur.Bu araştırma, okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin, öğrencilerin sınıfta ne gibi durumlarda disiplinsiz davranışlarda bulunduklarını ve öğretmenlerin bu olumsuz öğrenci davranışları karşısındaki tutumlarını görmelerine olanak sağlamakta, ayrıca ilköğretim okullarındaki olumsuz öğrenci davranışlarının olumlu davranışlara dönüştürülebilmesi için yeni çalışmaların ve tartışmaların yapılabileceği açısından önem taşımaktadır.
dc.description.abstractThis research has been done in order to display the causes and performed solution methods of discipline problems that 4th and 5th grade class teachers,encountered in their class and it is done to be able to assess these solutions. The research is an operative study and scanning is used as model.The center of this research has been formed by 4th and 5th level students and teachers in Kucukcekmece district of İstanbul in 2006-2007 educational season. The schools has been selected via randomly choosing method. 6 schools, 60 teachers and 180 students has been the sample of research.This research has shown that the teacher or classroom manager should be able to manage any disciplinary acts which might occur. Also, it is important for new research to dispute that negative student behavior over shadowed positive behavior.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulları 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları disiplin sorunları
dc.title.alternativeThe disciplinary problems of forth and fifth graders faced by their teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid334040
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235480
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess