Türkiye`de yabancı dil eğitimi ve Avrupa dilleri ortak çerçeve programı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Türkiye'de Yabancı Dil Eğitim ve Öğretimine konusunda uygulanan politikaları ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Osmanlı İmparatorluğu yıllarından başlanarak günümüz Türkiye Cumhuriyetine uzanan yabancı dil öğretimi politikaları tarihi süreç içerisinde değerlendirilmiş , özellikle Avrupa birliğine üyelik sürecinde eğitim alanında yapılan değişiklerin ülkemizdeki yabancı dil eğitimi ve öğretimi açısından getirdikleri gözlemlenmeye çalışılmıştır. Türkiye'de yabancı dil eğitimi ve öğretimi konusundaki sorunlar belirlenmiştir.Çalışmada Avrupa Birliği'ne üye ülkeler ve üyelik sürecinde olan ülkelerin katılabildiği farklı projelere yer verilmiş bu tür projelerin Türkiye açısından ne tür sonuçlar yaratacağından bahsedilmiştir.İlköğretim ve Ortaöğretim düzeyinde uygulanmakta olan Yabancı Dil Eğitim ve Öğretimi politikaları incelenmiş ve bu uygulamaların etkileri ortaya konulmuştur.Yabancı Dil öğretimindeki program geliştirme çabaları ,Avrupa ortak dil projesi ,Dil Gelişim dosyası uygulamalarına yönelik durumlar saptanmıştır. Yabancı dil eğitiminde ki temel becerilerin istenilen seviyede olmamasının nedenleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. This study introduces the assessments and policies about Foreign Language Education in Turkey.The studies on Foreign Lnguage Eduducation policies that have been carried out through the Ottoman Empire till todays Turkish Republic are evaluated, and especially the changes in Foreign Language Education are tried to observed in European Union membership process.Also the issues about Foreign Language Education in Turkey are defined. Besides this study also mentions different kinds of projects ,which are held by members of tne European Union and the other countries which are in membership process, and their consequences in the meaning of Foreign Language Education in Turkey.The Foreign Language Education policies in primary and secondary education are analysed and thier effects are observed. Programme devolopments efforts in Foreign Language Education, Common European Framework and European Language Portfolio projects situations are tried to determined. The reasons are tried to exposed about why the level of Basic skills in Foreign Language Education are still in undesired circumstances.
Collections