Show simple item record

dc.contributor.advisorGöçer, Kenan
dc.contributor.authorAygün, Serkan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:16Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:16Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712643
dc.description.abstractBu çalışma Türkiye'de Yabancı Dil Eğitim ve Öğretimine konusunda uygulanan politikaları ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Osmanlı İmparatorluğu yıllarından başlanarak günümüz Türkiye Cumhuriyetine uzanan yabancı dil öğretimi politikaları tarihi süreç içerisinde değerlendirilmiş , özellikle Avrupa birliğine üyelik sürecinde eğitim alanında yapılan değişiklerin ülkemizdeki yabancı dil eğitimi ve öğretimi açısından getirdikleri gözlemlenmeye çalışılmıştır. Türkiye'de yabancı dil eğitimi ve öğretimi konusundaki sorunlar belirlenmiştir.Çalışmada Avrupa Birliği'ne üye ülkeler ve üyelik sürecinde olan ülkelerin katılabildiği farklı projelere yer verilmiş bu tür projelerin Türkiye açısından ne tür sonuçlar yaratacağından bahsedilmiştir.İlköğretim ve Ortaöğretim düzeyinde uygulanmakta olan Yabancı Dil Eğitim ve Öğretimi politikaları incelenmiş ve bu uygulamaların etkileri ortaya konulmuştur.Yabancı Dil öğretimindeki program geliştirme çabaları ,Avrupa ortak dil projesi ,Dil Gelişim dosyası uygulamalarına yönelik durumlar saptanmıştır. Yabancı dil eğitiminde ki temel becerilerin istenilen seviyede olmamasının nedenleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractThis study introduces the assessments and policies about Foreign Language Education in Turkey.The studies on Foreign Lnguage Eduducation policies that have been carried out through the Ottoman Empire till todays Turkish Republic are evaluated, and especially the changes in Foreign Language Education are tried to observed in European Union membership process.Also the issues about Foreign Language Education in Turkey are defined. Besides this study also mentions different kinds of projects ,which are held by members of tne European Union and the other countries which are in membership process, and their consequences in the meaning of Foreign Language Education in Turkey.The Foreign Language Education policies in primary and secondary education are analysed and thier effects are observed. Programme devolopments efforts in Foreign Language Education, Common European Framework and European Language Portfolio projects situations are tried to determined. The reasons are tried to exposed about why the level of Basic skills in Foreign Language Education are still in undesired circumstances.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye`de yabancı dil eğitimi ve Avrupa dilleri ortak çerçeve programı
dc.title.alternativeForeign language education in turkey and common European framework
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmEuropean Language Development Folders
dc.identifier.yokid325918
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235354
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess