Meslek liselerinde matematik dersinde karşılaşılan sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma meslek liselerinde matematik dersinde karşılaşılan sorunları tespit edip olası çözüm yöntemlerinin belirlenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda İstanbul'un hemen her ilçesinden öğrencisi bulunan, çok çeşitli branşlarda eğitim veren ve nerdeyse bir köy nüfusu kadar öğrencisi olan Şişli Endüstri Meslek Lisesi seçilmiştir. İncelenen okulda okuyan 648 kişilik bir öğrenci örneklemine 32 soruluk bir anket uygulanmış elde edilen veriler SPSS programı yardımıyla istatistiksel değerlendirmelere tabi tutulmuştur. Ortaya çıkan verilerin frekans değerleri hesaplanıp cevapların yüzde değerlerini içeren tablolar oluşturulmuş ve ikişerli olarak soruların yanıtları arasındaki ilişkiyi belirleyen ki-kare analizleri yapılmıştır. Elde edilen istatistiksel bilgiler doğrultusunda genel olarak; meslek liselerine daha basit, pratik, günlük hayatta, mesleklerinde kullanabilecekleri özel bir müfredat hazırlanması; sınıftaki öğrenci sayısının azaltılıp, öğrencilere ilköğretimden itibaren uygun rehberlik eğitimi verilip yol gösterilmesi, kitapların daha anlaşılır, eğlendirici ve daha fazla örnek soru içermesi, üniversite ile ilgili öğrencilerin aydınlatılıp rehberlik verilmesi, bölümlerine göre dersin seçmeli ya da zorunlu olup, yine bölüme göre haftalık ders saati uygulaması yapılması, derslerin öğrenci merkezli işlenmesi ve öğretmenlere bu vb. çalışma sonuçları gösterilip bilgilendirilmesi önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Matematik Öğretimi, Meslek Liseleri, Matematik Eğitiminin Sorunları, Liselerde Anket Uygulaması. This research is intended to define the problems encountered in mathematics classes and solutions to such problems in vocational schools. To achieve this Şişli Vocational School was chosen, with a population as almost big as a village having students from almost every town of Istanbul and providing training in a wide variety of fields. A questionnaire of 32 questions was carried out among 648 students and data from this questionnaire was processed through SPSS software for statistical evaluation. Frequency values of the data were calculated and tables including percentages of answers were built and chi-square analysis which defines relations between questions was made. According to the statistical information gathered it is suggested to prepare an easier, more practical, customized curriculum applicable for daily routine and work particularly for vocational schools; to decrease number of students and to provide students with proper guidance starting from primary school; to include more intelligible, more amusing and much more exemplifying questions; providing guidance to the students who aim at university education; to provide optional or obligatory classes as well as weekly class periods according to the departments; to prepare student-centered classes and to share the information gathered from this research with teachers.Keywords: Teaching Mathematics, Vocational Shcools, Problems with Teaching Mathematics, Carrying out Questionaire in High Schools.
Collections