Show simple item record

dc.contributor.advisorKul, R. Haluk
dc.contributor.authorArkonaç, Gamze
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:06Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:06Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712598
dc.description.abstractBu araştırma meslek liselerinde matematik dersinde karşılaşılan sorunları tespit edip olası çözüm yöntemlerinin belirlenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda İstanbul'un hemen her ilçesinden öğrencisi bulunan, çok çeşitli branşlarda eğitim veren ve nerdeyse bir köy nüfusu kadar öğrencisi olan Şişli Endüstri Meslek Lisesi seçilmiştir. İncelenen okulda okuyan 648 kişilik bir öğrenci örneklemine 32 soruluk bir anket uygulanmış elde edilen veriler SPSS programı yardımıyla istatistiksel değerlendirmelere tabi tutulmuştur. Ortaya çıkan verilerin frekans değerleri hesaplanıp cevapların yüzde değerlerini içeren tablolar oluşturulmuş ve ikişerli olarak soruların yanıtları arasındaki ilişkiyi belirleyen ki-kare analizleri yapılmıştır. Elde edilen istatistiksel bilgiler doğrultusunda genel olarak; meslek liselerine daha basit, pratik, günlük hayatta, mesleklerinde kullanabilecekleri özel bir müfredat hazırlanması; sınıftaki öğrenci sayısının azaltılıp, öğrencilere ilköğretimden itibaren uygun rehberlik eğitimi verilip yol gösterilmesi, kitapların daha anlaşılır, eğlendirici ve daha fazla örnek soru içermesi, üniversite ile ilgili öğrencilerin aydınlatılıp rehberlik verilmesi, bölümlerine göre dersin seçmeli ya da zorunlu olup, yine bölüme göre haftalık ders saati uygulaması yapılması, derslerin öğrenci merkezli işlenmesi ve öğretmenlere bu vb. çalışma sonuçları gösterilip bilgilendirilmesi önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Matematik Öğretimi, Meslek Liseleri, Matematik Eğitiminin Sorunları, Liselerde Anket Uygulaması.
dc.description.abstractThis research is intended to define the problems encountered in mathematics classes and solutions to such problems in vocational schools. To achieve this Şişli Vocational School was chosen, with a population as almost big as a village having students from almost every town of Istanbul and providing training in a wide variety of fields. A questionnaire of 32 questions was carried out among 648 students and data from this questionnaire was processed through SPSS software for statistical evaluation. Frequency values of the data were calculated and tables including percentages of answers were built and chi-square analysis which defines relations between questions was made. According to the statistical information gathered it is suggested to prepare an easier, more practical, customized curriculum applicable for daily routine and work particularly for vocational schools; to decrease number of students and to provide students with proper guidance starting from primary school; to include more intelligible, more amusing and much more exemplifying questions; providing guidance to the students who aim at university education; to provide optional or obligatory classes as well as weekly class periods according to the departments; to prepare student-centered classes and to share the information gathered from this research with teachers.Keywords: Teaching Mathematics, Vocational Shcools, Problems with Teaching Mathematics, Carrying out Questionaire in High Schools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleMeslek liselerinde matematik dersinde karşılaşılan sorunlar
dc.title.alternativeProblems with teaching mathematics in vocational schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmTeaching problems
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.identifier.yokid343416
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid308718
dc.description.pages366
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess