Marka sadakatinin tüketicinin satın alma davranışlarına etkisi üzerine kuyumculuk sektöründe bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Marka ve marka sadakati günümüzde pazarlama alanında oldukça önemlidir. Marka sadakati tüketicilerin aynı markayı belli bir zamanda, satın alması olarak tanımlanır.Pazarlama alanında bu terim çok önemlidir çünkü sadık müşteri karlı müşteridir. Marka sadakati ile işletmenin ticari gücü artar, pazarlama maliyetleri düşer, rekabetçi gücü artar ve işletme yeni müşteriler kazanır. Marka sadakati, markanın tekrardan satın alınmasından öte bir kavramdır. Heyecan, imaj, farklılık marka sadakatinin temel taşlarından olmuştur.İşletmelerin en önemli varlıkları maddi olmayan değerlerdir. Şirketin kendi adı, markaları, sembolleri, çağrışımları, algılanılan kalitesi, isim farkındalıgı, müşteri odaklılığı ve sahip olduğu ticari ilişkileri çok önemli maddi olmayan değerlerdir. Bu değerler marka denkliğini oluşturur ve marka denkliği işletmenin rekabet gücünün ve gelecek kazançlarının kaynağıdır. Marka denkliği marka sadakatinden, marka farkındalıgından, algılanılan kaliteden ve marka çağrışımlarından oluşur.Bu çalışma ile marka kavramı detaylı bir biçimden açıklanmış, marka sadakati, marka denkliği, tüketici satın alma davranışı da detaylı bir şekilde ele alınmış ve uygulama kısmında mücevher satın alan tüketiciler üzerinde anket yapılarak altın takı satın alımında marka sadakati ölçülmüştür.Araştırma sonucunda önemli bilgiler elde edilmiş, hipotezler test edilmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre yaş, cinsiyet ve medeni durum ile marka sadakati arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır; fakat aylık hane gelir seviyesi ve marka sadakati arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştu Brand loyalty and brand are really important in the marketing sector. Brand loyalty is defined as the buying of consumers the same brand at a certain time period. For marketing this term has a lot of importance because loyal customer is a profitable customer. By brand loyalty the trade power of a business increases, marketing costs fall, competitive power increases and the business gains new clients. Brand loyalty is a notion beyond retaking a brand. Excitement, image, differences have become the keystones of brand loyalty.The most important assets of business are intangible assets. The title of a company, it?s brands, emblems, associations, perceived quality, name awareness, customer orientation and trade relationships, it has, are very important intangible long term assets. These assets by the brand equity and the brand equity is the resource of the competitive power and the future income of a business. The brand equity consist from brand loyalty, brand awareness, understood quality and brand associations.In this work the brand notion has been explained in detail, the brand loyalty, the brand equity, the buying behaviour of consumer are approached in detail and the brand loyalty has been surveyed in buying golden jewels by taking a poll on the consumers who buy jewels in the application part.In the result of the research important information has been obtained, hypotheses has been tested and evaluated. Acording to the results any meaningful relation between age, gender, marital status and brand loyalty has not been found; but the meaningful relation between monthly income level and brand loyalty has been found.
Collections