Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüş, Sefer
dc.contributor.authorToy, Kemal
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:38Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:38Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712439
dc.description.abstractMarka ve marka sadakati günümüzde pazarlama alanında oldukça önemlidir. Marka sadakati tüketicilerin aynı markayı belli bir zamanda, satın alması olarak tanımlanır.Pazarlama alanında bu terim çok önemlidir çünkü sadık müşteri karlı müşteridir. Marka sadakati ile işletmenin ticari gücü artar, pazarlama maliyetleri düşer, rekabetçi gücü artar ve işletme yeni müşteriler kazanır. Marka sadakati, markanın tekrardan satın alınmasından öte bir kavramdır. Heyecan, imaj, farklılık marka sadakatinin temel taşlarından olmuştur.İşletmelerin en önemli varlıkları maddi olmayan değerlerdir. Şirketin kendi adı, markaları, sembolleri, çağrışımları, algılanılan kalitesi, isim farkındalıgı, müşteri odaklılığı ve sahip olduğu ticari ilişkileri çok önemli maddi olmayan değerlerdir. Bu değerler marka denkliğini oluşturur ve marka denkliği işletmenin rekabet gücünün ve gelecek kazançlarının kaynağıdır. Marka denkliği marka sadakatinden, marka farkındalıgından, algılanılan kaliteden ve marka çağrışımlarından oluşur.Bu çalışma ile marka kavramı detaylı bir biçimden açıklanmış, marka sadakati, marka denkliği, tüketici satın alma davranışı da detaylı bir şekilde ele alınmış ve uygulama kısmında mücevher satın alan tüketiciler üzerinde anket yapılarak altın takı satın alımında marka sadakati ölçülmüştür.Araştırma sonucunda önemli bilgiler elde edilmiş, hipotezler test edilmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre yaş, cinsiyet ve medeni durum ile marka sadakati arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır; fakat aylık hane gelir seviyesi ve marka sadakati arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştu
dc.description.abstractBrand loyalty and brand are really important in the marketing sector. Brand loyalty is defined as the buying of consumers the same brand at a certain time period. For marketing this term has a lot of importance because loyal customer is a profitable customer. By brand loyalty the trade power of a business increases, marketing costs fall, competitive power increases and the business gains new clients. Brand loyalty is a notion beyond retaking a brand. Excitement, image, differences have become the keystones of brand loyalty.The most important assets of business are intangible assets. The title of a company, it?s brands, emblems, associations, perceived quality, name awareness, customer orientation and trade relationships, it has, are very important intangible long term assets. These assets by the brand equity and the brand equity is the resource of the competitive power and the future income of a business. The brand equity consist from brand loyalty, brand awareness, understood quality and brand associations.In this work the brand notion has been explained in detail, the brand loyalty, the brand equity, the buying behaviour of consumer are approached in detail and the brand loyalty has been surveyed in buying golden jewels by taking a poll on the consumers who buy jewels in the application part.In the result of the research important information has been obtained, hypotheses has been tested and evaluated. Acording to the results any meaningful relation between age, gender, marital status and brand loyalty has not been found; but the meaningful relation between monthly income level and brand loyalty has been found.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarka sadakatinin tüketicinin satın alma davranışlarına etkisi üzerine kuyumculuk sektöründe bir araştırma
dc.title.alternativeA research, the effects of the brand loyalty over the customer buying behaviour in the jewelery market
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmMarking
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.subject.ytmConsumer loyalty
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmJewel industry
dc.subject.ytmJewellery
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmJewellery enterprise
dc.subject.ytmBrand
dc.identifier.yokid360979
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304022
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineUluslararası Ekonomi Politik ve İşletmecilik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess