Faaliyet tabanlı maliyetleme ve çağrı merkezi sektöründe bir uygulama modeli
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz iş dünyasında rekabetin her geçen gün daha da arttığı ve maliyet bilgisinin önem kazandığı tartışılmaz bir gerçektir. Doğru maliyet bilgisine ne şekilde ulaşılacağı ile ilgili olarak geliştirilen en önemli yaklaşımlardan biri de faaliyet tabanlı maliyetlemedir. Organizasyonlarda gerçekleştirilen faaliyetlere ait maliyetlerin tespit edilmesine odaklanan bir yaklaşım olan faaliyet tabanlı maliyetleme, geleneksel maliyetleme yöntemlerine bir alternatif olarak geliştirilmiştir. Bu tezin amacı modern bir maliyetleme yaklaşımı olarak genel kabul görmüş faaliyet tabanlı maliyetleme yönteminin çeşitli yönleriyle incelenmesi ve son yıllarda gelişen bir iş kolu olan çağrı merkezi sektöründe faaliyet gösteren bir firmada ne şekilde uygulanabileceğinin araştırılmasıdır. Bu kapsamda faaliyet tabanlı maliyetleme yöntemi önce teorik olarak incelenmiş ve bir çağrı merkezi işletmesi için model oluşturabilecek bir uygulama çalışması yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Faaliyet Tabanlı Maliyetleme, Faaliyete Dayalı Maliyet, Çağrı Merkezi Sektörü In today's business world, increasing of competition and cost information that becomes important is a fact that can not be denied. Activity based costing is one of the most important approaches that aiming to obtain accurate cost information. Activity based costing is a method that focuses to identify costs of activities performed in organizations and this method was developed as alternative of traditional costing methods. The aim of this thesis to examine various characteristics of generally accepted activity based costing method and to research how can be applied in a call center company in operating develeoping call center sector during recent years. In this scope, as first activity based costing is studied theoretical and then an application model was conducted to a call center company.Key Words: Activity Based Costing, Transaction Based Costing, Call Center Sector
Collections