Show simple item record

dc.contributor.advisorAzaltun, Murat
dc.contributor.authorGürsoy, Anil
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:36Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:36Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712429
dc.description.abstractGünümüz iş dünyasında rekabetin her geçen gün daha da arttığı ve maliyet bilgisinin önem kazandığı tartışılmaz bir gerçektir. Doğru maliyet bilgisine ne şekilde ulaşılacağı ile ilgili olarak geliştirilen en önemli yaklaşımlardan biri de faaliyet tabanlı maliyetlemedir. Organizasyonlarda gerçekleştirilen faaliyetlere ait maliyetlerin tespit edilmesine odaklanan bir yaklaşım olan faaliyet tabanlı maliyetleme, geleneksel maliyetleme yöntemlerine bir alternatif olarak geliştirilmiştir. Bu tezin amacı modern bir maliyetleme yaklaşımı olarak genel kabul görmüş faaliyet tabanlı maliyetleme yönteminin çeşitli yönleriyle incelenmesi ve son yıllarda gelişen bir iş kolu olan çağrı merkezi sektöründe faaliyet gösteren bir firmada ne şekilde uygulanabileceğinin araştırılmasıdır. Bu kapsamda faaliyet tabanlı maliyetleme yöntemi önce teorik olarak incelenmiş ve bir çağrı merkezi işletmesi için model oluşturabilecek bir uygulama çalışması yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Faaliyet Tabanlı Maliyetleme, Faaliyete Dayalı Maliyet, Çağrı Merkezi Sektörü
dc.description.abstractIn today's business world, increasing of competition and cost information that becomes important is a fact that can not be denied. Activity based costing is one of the most important approaches that aiming to obtain accurate cost information. Activity based costing is a method that focuses to identify costs of activities performed in organizations and this method was developed as alternative of traditional costing methods. The aim of this thesis to examine various characteristics of generally accepted activity based costing method and to research how can be applied in a call center company in operating develeoping call center sector during recent years. In this scope, as first activity based costing is studied theoretical and then an application model was conducted to a call center company.Key Words: Activity Based Costing, Transaction Based Costing, Call Center Sectoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFaaliyet tabanlı maliyetleme ve çağrı merkezi sektöründe bir uygulama modeli
dc.title.alternativeActivity based costing and an application model in call center sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmActivity based costing
dc.subject.ytmAccounting
dc.subject.ytmCosting
dc.subject.ytmCall center
dc.identifier.yokid360818
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303981
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess