Geleneksel ve online alışveriş açısından tüketicilerin satın alma davranışlarının incelenmesi (Türk ve Hollandalı tüketiciler üzerinde uygulanmalı bir araştırma )
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı Hollandalı ve Türk tüketicilerin satın alma davranışlarının internet ve geleneksel mağazacılıktaki farklılıklarını ortaya çıkartmaktır. Bu hedefe yönelik ilk adımda konuyla ilgili yerli ve yabancı literatür taranarak, kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. Çalışmada yer alan konu başlıkları sırasıyla; internet 'in gelişimi ile son verilere göre dünyada, Türkiye'de ve Hollanda'da internet kullanımı; İnternet'le değişen tüketici satın alma davranışları ve kültürel farklılıklar ele alınmıştır. Daha sonraki bölümlerde internet ile geleneksel mağazacılığın karşılaştırılmaları, e-ticaretin yenilikleri ile son yıllarda hızla gelişen m-ticaretin tüketici satın alma tutumlarının etkileri, ülkemizde ve Hollanda'da güncel verilerle sunulmuştur. Çalışmanın sonraki adımında Türkiye ve Hollanda'da üniversitede okuyan öğrenciler üzerinde bir alan çalışması uygulanmış ve elde edilen verilerin analizleri sonucunda internet ve geleneksel mağazacılıkta satınalma davranışlarında bazı farklılıklar tespit edilmiştir The aim of this thesis is to reveal the differences in purchasing behavior of Dutch and Turkish consumers in internet and traditional merchandising. For this purpose the native and foreign literature on the subject formed the conceptual framework. The subjects in the study are as follows; with the development of internet the recent data representation use of internet in the world, the Netherlands and Turkey; the approach to consumer buying behavior and cultural differences that changed with the internet. In the following chapters, comparisons are made between online and traditional shopping, with the innovations of e-commerce, recent data is presented on the effects of consumer buying behavior on m-commerce in Turkey and the Netherlands.Then, a field study is carried out on students at universities in Turkey and the Netherlands. The result showed that the result showed that some differences were observed in purchasing behaviors in internet and traditional merchandising.Key Words: Internet merchandising, Online shopping, Traditional merchandising, Physical shopping, E-Commerce, Planned/unplanned shopping, Online merchandising, Physical merchandising, Internet marketing.
Collections