Show simple item record

dc.contributor.advisorÇubukcu, Muhammed İhsan
dc.contributor.authorPurutoğlu, Nazan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:31Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712388
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı Hollandalı ve Türk tüketicilerin satın alma davranışlarının internet ve geleneksel mağazacılıktaki farklılıklarını ortaya çıkartmaktır. Bu hedefe yönelik ilk adımda konuyla ilgili yerli ve yabancı literatür taranarak, kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. Çalışmada yer alan konu başlıkları sırasıyla; internet 'in gelişimi ile son verilere göre dünyada, Türkiye'de ve Hollanda'da internet kullanımı; İnternet'le değişen tüketici satın alma davranışları ve kültürel farklılıklar ele alınmıştır. Daha sonraki bölümlerde internet ile geleneksel mağazacılığın karşılaştırılmaları, e-ticaretin yenilikleri ile son yıllarda hızla gelişen m-ticaretin tüketici satın alma tutumlarının etkileri, ülkemizde ve Hollanda'da güncel verilerle sunulmuştur. Çalışmanın sonraki adımında Türkiye ve Hollanda'da üniversitede okuyan öğrenciler üzerinde bir alan çalışması uygulanmış ve elde edilen verilerin analizleri sonucunda internet ve geleneksel mağazacılıkta satınalma davranışlarında bazı farklılıklar tespit edilmiştir
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to reveal the differences in purchasing behavior of Dutch and Turkish consumers in internet and traditional merchandising. For this purpose the native and foreign literature on the subject formed the conceptual framework. The subjects in the study are as follows; with the development of internet the recent data representation use of internet in the world, the Netherlands and Turkey; the approach to consumer buying behavior and cultural differences that changed with the internet. In the following chapters, comparisons are made between online and traditional shopping, with the innovations of e-commerce, recent data is presented on the effects of consumer buying behavior on m-commerce in Turkey and the Netherlands.Then, a field study is carried out on students at universities in Turkey and the Netherlands. The result showed that the result showed that some differences were observed in purchasing behaviors in internet and traditional merchandising.Key Words: Internet merchandising, Online shopping, Traditional merchandising, Physical shopping, E-Commerce, Planned/unplanned shopping, Online merchandising, Physical merchandising, Internet marketing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGeleneksel ve online alışveriş açısından tüketicilerin satın alma davranışlarının incelenmesi (Türk ve Hollandalı tüketiciler üzerinde uygulanmalı bir araştırma )
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-23
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10260767
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAYBURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid556362
dc.description.pages204
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess