Lider güç türlerinin örgütsel öğrenme üzerine etkileri (Aydın Köşk ve Germencik İlköğretim Okulları örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması; ilköğretim okullarındaki yöneticilerin uyguladıkları güç türlerinin örgütsel öğrenme üzerine etkilerini ve hangi faktörlerin nasıl etkilere sahip olduğunu araştırmak, belirlemek üzere hazırlanmıştır. Buna göre yöneticilerin uyguladıkları güç türlerinin örgütsel öğrenme üzerine etkileri bir çok faktörden dolayı değişkenlik göstermektedir. Veriler Aydın ili Köşk ilçesi ve Germencik ilçesindeki ilköğretim okullarında 217 öğretmene uygulanan; liderin güç türleriyle ilgili 29, örgütsel öğrenmeyle ilgili 23, çalışanların demografik özelliklerine ilgili 6, toplamda 58 soruluk bir anket sonucunda elde edilmiştir. Sonuçlar liderin karizmatik gücünün, ödüllendirme gücünün, uzman gücünün, zorlayıcı gücünün, yasal gücünün ve çalışanların yaşlarının, cinsiyetlerinin, medeni durumlarının, öğrenim durumlarının, görev sürelerinin ve çalıştıkları kurumdaki pozisyonlarının örgütsel öğrenme üzerine etkilerini tespit etmek amacıyla analiz edilmiştir. Yöneticiler lider güç türlerinin örgütsel öğrenme üzerine etkilerinin ve hangi etkenlerin nasıl sonuçlar ortaya çıkardığının farkındalığı ve bilinci içerisinde yönetimi olumlu yönde şekillendirmelidir. Söz konusu bir örgüt içerisinde etkili bir örgütsel öğrenme gerçekleşebilmesi için, yöneticilerin yönetici ve öğretmen iletişimini ve yönetimi bilinçli olarak şekillendirmesi, bunun için de gerekli olan bilgi birikimine ve donanımına sahip olması gereklidir. Yöneticilerin ve öğretmenlerin gerekli olan bilgi ve donanıma sahip olması ve yöneticilerin yönetimini bu doğrultuda şekillendirmesi durumunda örgüt içerisinde örgütsel öğrenme etkin bir biçimde gerçekleşecektir.Anahtar Kelimeler: Liderlik, Lider güç türleri, Örgütsel öğrenme This thesis study is prepared in order to research effects of applied power types of leaders in primary schools on organizational learning, to identify which factors have how effects and to determine these effects. According to this research, effects of applied power types of the leaders on organizational learning indicate variation because of many factors. Data are collected from a questionnaire which is applied to 217 teachers in Aydın province Köşk and Germencik districts primary schools. Questionnaire is formed from 29 questions related to leader power types, 23 questions related to organizational learning, 6 questions related to workers? demographic features. In total, there are 58 questions in the questionnaire. Results are analyzed in order to find out effects of leader?s charismatic power, reward power, expert power, coercive power, legal power and workers? age, sex, marital status, academic backgrounds, employment period and position on association on organizational learning. Leaders should shape management positively by being aware of leader power types effects on organizational learning and being conscious on which factor has what kind of result. Point at issue, to eventuate effective organizational learning in an organization, directors should shape director and teacher communication and management communication consciously, and then they should have necessary knowledge and fit out. In case of having directors and teachers needed knowledge and fit out and managers? shaping the management positively, organizational learning in association will come true effectively.Key Words: Leadership, Leader Power Types, Organizational Learning
Collections