Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Nihat
dc.contributor.authorGökkaya, Fatih
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:03Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:03Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712250
dc.description.abstractBu tez çalışması; ilköğretim okullarındaki yöneticilerin uyguladıkları güç türlerinin örgütsel öğrenme üzerine etkilerini ve hangi faktörlerin nasıl etkilere sahip olduğunu araştırmak, belirlemek üzere hazırlanmıştır. Buna göre yöneticilerin uyguladıkları güç türlerinin örgütsel öğrenme üzerine etkileri bir çok faktörden dolayı değişkenlik göstermektedir. Veriler Aydın ili Köşk ilçesi ve Germencik ilçesindeki ilköğretim okullarında 217 öğretmene uygulanan; liderin güç türleriyle ilgili 29, örgütsel öğrenmeyle ilgili 23, çalışanların demografik özelliklerine ilgili 6, toplamda 58 soruluk bir anket sonucunda elde edilmiştir. Sonuçlar liderin karizmatik gücünün, ödüllendirme gücünün, uzman gücünün, zorlayıcı gücünün, yasal gücünün ve çalışanların yaşlarının, cinsiyetlerinin, medeni durumlarının, öğrenim durumlarının, görev sürelerinin ve çalıştıkları kurumdaki pozisyonlarının örgütsel öğrenme üzerine etkilerini tespit etmek amacıyla analiz edilmiştir. Yöneticiler lider güç türlerinin örgütsel öğrenme üzerine etkilerinin ve hangi etkenlerin nasıl sonuçlar ortaya çıkardığının farkındalığı ve bilinci içerisinde yönetimi olumlu yönde şekillendirmelidir. Söz konusu bir örgüt içerisinde etkili bir örgütsel öğrenme gerçekleşebilmesi için, yöneticilerin yönetici ve öğretmen iletişimini ve yönetimi bilinçli olarak şekillendirmesi, bunun için de gerekli olan bilgi birikimine ve donanımına sahip olması gereklidir. Yöneticilerin ve öğretmenlerin gerekli olan bilgi ve donanıma sahip olması ve yöneticilerin yönetimini bu doğrultuda şekillendirmesi durumunda örgüt içerisinde örgütsel öğrenme etkin bir biçimde gerçekleşecektir.Anahtar Kelimeler: Liderlik, Lider güç türleri, Örgütsel öğrenme
dc.description.abstractThis thesis study is prepared in order to research effects of applied power types of leaders in primary schools on organizational learning, to identify which factors have how effects and to determine these effects. According to this research, effects of applied power types of the leaders on organizational learning indicate variation because of many factors. Data are collected from a questionnaire which is applied to 217 teachers in Aydın province Köşk and Germencik districts primary schools. Questionnaire is formed from 29 questions related to leader power types, 23 questions related to organizational learning, 6 questions related to workers? demographic features. In total, there are 58 questions in the questionnaire. Results are analyzed in order to find out effects of leader?s charismatic power, reward power, expert power, coercive power, legal power and workers? age, sex, marital status, academic backgrounds, employment period and position on association on organizational learning. Leaders should shape management positively by being aware of leader power types effects on organizational learning and being conscious on which factor has what kind of result. Point at issue, to eventuate effective organizational learning in an organization, directors should shape director and teacher communication and management communication consciously, and then they should have necessary knowledge and fit out. In case of having directors and teachers needed knowledge and fit out and managers? shaping the management positively, organizational learning in association will come true effectively.Key Words: Leadership, Leader Power Types, Organizational Learningen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLider güç türlerinin örgütsel öğrenme üzerine etkileri (Aydın Köşk ve Germencik İlköğretim Okulları örneği)
dc.title.alternativeEfects of leader power types on organizational learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeaders
dc.subject.ytmPower styles
dc.subject.ytmPower management
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmPower
dc.identifier.yokid383612
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304078
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess