Show simple item record

dc.contributor.advisorKarkın, Kadir
dc.contributor.authorAçilmiş, Hasan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:22:16Z
dc.date.available2021-05-09T09:22:16Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709316
dc.description.abstractBu araştırmada, Cumhuriyet döneminde yazılan nota okuma kitaplarının öğretim ilkeleri ve içerikleri incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemi ile ele alınan bu araştırma betimsel bir çalışmadır. Araştırmada incelenen dört kitap, ülkemizdeki müzik eğitim kurumlarında temel nota okuma eğitiminde kullanılmaktadır. Kitaplar hedeflenen öğretim ilkelerinin kazandırılması doğrultusunda öncelikle temel müzik bilgilerinin öğrenilmesine yönelik içerik sunmaktadırlar. Bu bilgiler ışığında yazılan nota okuma alıştırmaları araştırmada incelenen kitapların bazılarında tonal, bazılarında ise makamsal ve/veya modal ses dizileriyle oluşturulmuştur. Nota okuma alıştırmalarında tercih edilen ses genişlikleri, nota uzunlukları, artikülasyon ve noktalama işaretleri, anahtarlar, tartım kalıpları, ölçü ve benzeri bütün donanımlar araştırmada incelenen kitaplarda benzer veya farklı şekilde kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kitapların öğretim ilkelerinde temel benzerlikler olmakla birlikte içerik ve öğretime yaklaşımları açısından bazı farklılıkların olduğu anlaşılmış, araştırmada bu benzerlik ve farklılıklara yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Nota, Nota Okuma Alıştırması, Tartım, Ölçü
dc.description.abstractIn this research, musical notation boks prepared during republic age were analyzed in terms of teaching of principles and content. This research is a descriptive study that held with qualitative research methods.The four boks analyzed in this study are used in musical notation reading education in music education institutions in our country. Books offer content for the learning of basic music knowledge first in linet to gain targeted education policies. The musical notation reading exercies prepared within this perspective is created in the light of tonal and modal in and / or created with Turkish modal tone sequences. Preffered tone width in musical notation reading exercises, note lenghts, articulation and punctuation marks, keys, metric forms, measure and so all the equipment is used in similar or different ways in the boks examined in the research. As a result of the research, although some basic similarities in teaching principles of the books were observed, there seemed to be some differences in terms of content and teaching principles and those differences were discussed in the research. Keywords: Notation, Musical Notation Reading Exercises, Meter, Measureen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleCumhuriyet Döneminde yazılan nota okuma kitaplarının öğretim ilkeleri ve içerikleri açısından incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of musical notation books prepared during Republic age in terms of teaching priciples and content
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik ve Sahne Sanatları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRepublican Period
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmNote
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching style
dc.subject.ytmContent analysis
dc.identifier.yokid10076985
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394954
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess