Kronik mekanik bel ağrılı hastaların tedavisinde bel okulu, fizik tedavi ve medikal tedavinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
l.ÖZET Bu prospektif klinik çakşmada,kronik mekanik bel ağrılı hastalarda bel okulunun etkinliğini değerlendirmek amaçlanmıştır. Kronik mekanik bel ağrısı olan, yaşlan 20 ile 50 yaş arasında değişen 90 hasta rastgele seçimle üç gruba ayrıldı. Birinci grubtaki 30 hasta için bel okulu programı, ikinci gruptaki 30 hasta için fizik tedavi (ultrason, TENS, hot-pack, traksiyon), üçüncü gruptaki 30 hasta için de medikal tedavi (NSAİİ, myorelaksan, gerektiğinde antideprasan) uygulandı. Hastalar tedavi öncesi ve tedaviden 1, 3, ve 6 ay sonra Oswestry Ağrı Sorgulama Formu, Bel Ağrısı Sonuç Skalası, Ağrı Disabilite tndexi, Visual Analog Ağrı Skalası, Beck-Depresyon ölçeği ve Spinal Hareket Açıklığı ölçümleri ile değerlendirildi ve karşılaştırıldı. Spinal Hareket Açıklığı, Visual Analog Ağrı Skalası, Beck-Depresyon Ölçeği sonuçları her üç grup arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermedi. Oswestry Ağrı Sorgulama Formu, Bel Ağrısı Sonuç Skalası, Ağrı Disabilite tndexi sonuçlan bel okulu ve fizik tedavi grubunda, medikal tedavi gurubuna göre istatistiksel olarak anlamlı düzelme gösterdi Sonuç olarak `İsveç Bel Okulu Programı` kronik mekanik bel ağnlı hastaların tedavisinde fizik tedaviye eşdeğer ve medikal tedaviden daha etkin bulundu. The aim of this prospective clinical study is to evaluate the effect of back school in the patients with chronic mechanical low- back pain. Ninety patients ranging in age from 16 to20 years with chronic mechanical low back pain were randomly divided into three groups. Swedish Type Back School Programme for the first group of 30 cases, phsyical therapy (ultrasound, TENS, hot-pack, traction) for the second group of 30 cases and medical therapy (NSAI drugs, muscle relaxants, if necessary antidepressant) for third group of 30 cases were applied. Patients were evaluated and compared before the treatment and 1,3 and 6 months after the treatment by applying the following parameters: Oswestry Pain Questionnaire, intensity of pain (VAS),lumbar Schoeber, lumbar flexion and extension. The results of Beck Depression Scale, spinal movement measure and Visual Analoge Scale were not statistically different (p > 0.05) among of the each three groups. Results of Oswestry Pain Questionnaire, Pain Disability Index and Low Back Outcome scale showed expressive improvment in both group, back school programme and phsyical therapy compaired medical therapy group. As a result, Swedish Type Back School programme is as active as phsyical therapy, but is more active than medical therapy.
Collections