Kavram haritası ve vee diyagramının ilköğretim 8. sınıf istatistik ve olasılık konusunda öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Kavram Haritası ve Vee diyagramı ile yapılan eğitimin öğrencilerin matematik dersindeki başarısı ve tutumu üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır.Bu araştırma nicel bir araştırma olup, ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi ise, Gaziantep ili Şehitkamil ilçesindeki bir ilköğretim okulunda okuyan 55 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Çalışmada ilköğretim 8. Sınıf şubelerinden 29 kişi Deney grubu ve 26 kişi ise Kontrol grubu oluşturmaktadır. Çalışma 4 hafta süresince devam etmiş olup Kontrol grubuna geleneksel öğretim yöntemi ile deney grubuna ise Kavram haritası ve Vee diyagramı destekli öğretim yöntemi ile ders yapılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak istatistik olasılık başarı testi ve matematik tutum ölçeği kullanılmıştır. Hipotezlerin değerlendirilmesi için t-Testi Kullanılmıştır. Yapılan analizlerde deney ve kontrol gruplarının başarı son testi puanları arasında deney grubu lehine matematik tutum ölçeğinde ise kontrol grubu lehine anlamlı bir farkın ortaya çıktığı görülmüştür.Araştırma sonucunda, İstatistik ve Olasılık konusu Kavram haritası ve Vee diyagramı ile işlemenin öğrenci başarısını olumlu yönde etkilediği görülmüştür. The objective of this research was to analyze how the use of Concept Mapping and Vee Diagram affect the achievement and attitude of students in Mathematics. This research is a quantitative one, and pre-test post-test control group quasi-experimental design was carried out. The sample of research was applied on fiftyfive students at an elementary school, Gaziantep's Şehitkamil distrinct. In the study, experimental group consists of 29 students and control group consists of 26 students in 8th grade.The study has lasted for four weeks. Classical teaching method was applied on control group and Concept Mapping and Vee Diagram were applied on experimental group.Statistics probability achievement test and Mathematics attitude scale were used as a data collection tool in the research. T-test was used to evaluate the hypothesis. The analysis presents the significant difference between achievement final test score of experimental and control groups; and this difference is in favor of experimental group. On the other hand there is significant difference in favor of control group in mathematics attitude scale.The result of research shows that using Concept Mapping and Vee Diagram in the subject of Statistics and probabilty has affected positively the achievement of students.
Collections