Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşdelen, Uğur
dc.contributor.authorLaçin, Fevzullah
dc.date.accessioned2021-05-08T12:53:59Z
dc.date.available2021-05-08T12:53:59Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705803
dc.description.abstractBu araştırma, Kavram Haritası ve Vee diyagramı ile yapılan eğitimin öğrencilerin matematik dersindeki başarısı ve tutumu üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır.Bu araştırma nicel bir araştırma olup, ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi ise, Gaziantep ili Şehitkamil ilçesindeki bir ilköğretim okulunda okuyan 55 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Çalışmada ilköğretim 8. Sınıf şubelerinden 29 kişi Deney grubu ve 26 kişi ise Kontrol grubu oluşturmaktadır. Çalışma 4 hafta süresince devam etmiş olup Kontrol grubuna geleneksel öğretim yöntemi ile deney grubuna ise Kavram haritası ve Vee diyagramı destekli öğretim yöntemi ile ders yapılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak istatistik olasılık başarı testi ve matematik tutum ölçeği kullanılmıştır. Hipotezlerin değerlendirilmesi için t-Testi Kullanılmıştır. Yapılan analizlerde deney ve kontrol gruplarının başarı son testi puanları arasında deney grubu lehine matematik tutum ölçeğinde ise kontrol grubu lehine anlamlı bir farkın ortaya çıktığı görülmüştür.Araştırma sonucunda, İstatistik ve Olasılık konusu Kavram haritası ve Vee diyagramı ile işlemenin öğrenci başarısını olumlu yönde etkilediği görülmüştür.
dc.description.abstractThe objective of this research was to analyze how the use of Concept Mapping and Vee Diagram affect the achievement and attitude of students in Mathematics. This research is a quantitative one, and pre-test post-test control group quasi-experimental design was carried out. The sample of research was applied on fiftyfive students at an elementary school, Gaziantep's Şehitkamil distrinct. In the study, experimental group consists of 29 students and control group consists of 26 students in 8th grade.The study has lasted for four weeks. Classical teaching method was applied on control group and Concept Mapping and Vee Diagram were applied on experimental group.Statistics probability achievement test and Mathematics attitude scale were used as a data collection tool in the research. T-test was used to evaluate the hypothesis. The analysis presents the significant difference between achievement final test score of experimental and control groups; and this difference is in favor of experimental group. On the other hand there is significant difference in favor of control group in mathematics attitude scale.The result of research shows that using Concept Mapping and Vee Diagram in the subject of Statistics and probabilty has affected positively the achievement of students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKavram haritası ve vee diyagramının ilköğretim 8. sınıf istatistik ve olasılık konusunda öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi
dc.title.alternativeEffect of concept mapping and vee diagram on the achievement and attitude of students in statistics and probability for 8th grade in elementary
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConcept maps
dc.subject.ytmV diagram
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmStatistics
dc.subject.ytmProbabilities
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid10035763
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394679
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess