Sınıf öğretmenlerinin kaynaştırmaya yönelik tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin kaynaştırmaya yönelik tutumlarını bazı değişkenler ışığında incelemektir. Araştırmaya Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkâmil ilçelerindeki farklı ilköğretim okullarında görev yapan 500 öğretmen katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen, 40 sorudan ve 5 alt boyuttan oluşan kaynaştırmaya yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde SPSS 20.0for Windows programında Frekans, Bağımsız t Test ve Tek Yönlü Varyans (OneWayAnova) kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda, araştırmaya katılan öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin tutum ölçeğinin bazı alt boyutlarından elde ettikleri puanların cinsiyetlerine, yaş gruplarına, mesleki kıdem düzeylerine, medeni durumlarına, görev yaptıkları okulların sosyo-ekonomik özelliklerine, sahip oldukları, bulundukları öğretim kurumlarındaki çalışma sürelerine, ailelerinde engelli birey bulunma durumuna ve mezun oldukları okul türlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (p<0.05). Bunun yanında kaynaştırmaya ilişkin bazı alt boyutlara ait öğretmen görüşlerinin istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar göstermediği belirlenmiştir (p>0.05). Sonuç olarak, kaynaştırmaya ilişkin öğretmen görüşlerinin bazı değişkenlere göre farklılık gösterdiği, kaynaştırmaya yönelik bazı alt boyutların ise çeşitli değişkenlere göre farklılık göstermediği söylenebilir. The objective of the research is to analyze the attitudes of classroom teachers towards inclusion education in the consideration of certain variables. 500 teachers working in different primary schools at Şahinbey and Şehitkamil districts in Gaziantep have joined in the study. A scale of attitudes towards inclusion, consisting of 40 questions and 5 sub-dimensions that was formed by researchers as a data instrument was applied in the present work. In the statistical analysis of the data collected; frequency, independent t-test, one way anova in SPSS 20.0 were used. It was identified at the end of the research that the points attained by the teachers in the research from some sub-dimensions of the scale of attitutes towards inclusion reflect statistically meaningful difference according to gender, age group, length of service, marital status, socio-economic conditions of their schools, period of service at the present work place, presence of disabled member in the family and the types of the schools graduated (p<0.05). Additionaly, it was found out that attitudes of the teachers for certain sub-dimensions towards inclusion do not reveal statistically meaningful difference (p>0.05). As a result, it is to be remarked that teachers' attitudes towards inclusion give out diffence according to some variables and certain sub-dimensions oriented to inclusion do not indicate difference depending on diverse variables.
Collections