Show simple item record

dc.contributor.advisorPalavan, Özcan
dc.contributor.authorYildirim, Bayram Ali
dc.date.accessioned2021-05-08T12:53:56Z
dc.date.available2021-05-08T12:53:56Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705776
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin kaynaştırmaya yönelik tutumlarını bazı değişkenler ışığında incelemektir. Araştırmaya Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkâmil ilçelerindeki farklı ilköğretim okullarında görev yapan 500 öğretmen katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen, 40 sorudan ve 5 alt boyuttan oluşan kaynaştırmaya yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde SPSS 20.0for Windows programında Frekans, Bağımsız t Test ve Tek Yönlü Varyans (OneWayAnova) kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda, araştırmaya katılan öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin tutum ölçeğinin bazı alt boyutlarından elde ettikleri puanların cinsiyetlerine, yaş gruplarına, mesleki kıdem düzeylerine, medeni durumlarına, görev yaptıkları okulların sosyo-ekonomik özelliklerine, sahip oldukları, bulundukları öğretim kurumlarındaki çalışma sürelerine, ailelerinde engelli birey bulunma durumuna ve mezun oldukları okul türlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (p<0.05). Bunun yanında kaynaştırmaya ilişkin bazı alt boyutlara ait öğretmen görüşlerinin istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar göstermediği belirlenmiştir (p>0.05). Sonuç olarak, kaynaştırmaya ilişkin öğretmen görüşlerinin bazı değişkenlere göre farklılık gösterdiği, kaynaştırmaya yönelik bazı alt boyutların ise çeşitli değişkenlere göre farklılık göstermediği söylenebilir.
dc.description.abstractThe objective of the research is to analyze the attitudes of classroom teachers towards inclusion education in the consideration of certain variables. 500 teachers working in different primary schools at Şahinbey and Şehitkamil districts in Gaziantep have joined in the study. A scale of attitudes towards inclusion, consisting of 40 questions and 5 sub-dimensions that was formed by researchers as a data instrument was applied in the present work. In the statistical analysis of the data collected; frequency, independent t-test, one way anova in SPSS 20.0 were used. It was identified at the end of the research that the points attained by the teachers in the research from some sub-dimensions of the scale of attitutes towards inclusion reflect statistically meaningful difference according to gender, age group, length of service, marital status, socio-economic conditions of their schools, period of service at the present work place, presence of disabled member in the family and the types of the schools graduated (p<0.05). Additionaly, it was found out that attitudes of the teachers for certain sub-dimensions towards inclusion do not reveal statistically meaningful difference (p>0.05). As a result, it is to be remarked that teachers' attitudes towards inclusion give out diffence according to some variables and certain sub-dimensions oriented to inclusion do not indicate difference depending on diverse variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin kaynaştırmaya yönelik tutumları
dc.title.alternativeThe atti̇tude of the pri̇mary school teacher's for the students wi̇th di̇sabi̇li̇ti̇es
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmDisabled children
dc.identifier.yokid10049207
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394663
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess