Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Adana ili Feke ilçesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, ilkokul öğretmenlerinin sınıf yönetimine etki eden cinsiyet, yaş, medeni durum, meslekteki çalışma süresi, bulunduğunuz okuldaki çalışma süresi, eğitim düzeyi, çalıştıkları okulun imkânları, sınıf yönetimiyle ya da iletişimle ilgili hizmet içi eğitim alma değişkenlerinin ne derece etkili olduğunu ortaya koymak hedeflenmiştir. 2013- 2014 eğitim öğretim yılında Adana ili Feke ilçesinde bulunan tüm ilkokul öğretmenlerine sınıf yönetim becerilerini ölçmek için'' Sınıf Yönetim Becerileri Ölçeği'', ve araştırmanın bağımsız değişkenleri hakkında veri toplamak amacıyla ''Kişisel Bilgi Formu'' hazırlanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Adana ili Feke ilçesinde bulunan 63 ilkokul öğretmenine '' Sınıf Yönetim Becerileri Ölçeği'' ve '' Kişisel Bilgi Formu'' uygulanmıştır.Ölçek ve anketin analizinde SPSS programı kullanılmış ve yorumlanmıştır. Araştırmada uygulanan Likert tipi ölçek, dörtlü derecelendirme şeklinde hazırlanmıştır. Öğretmenlerin ölçekte yer alan her bir maddeye ilişkin katılma düzeylerini belirlemek için dörtlü dereceleme üzerinden ortalamalar hesaplanmıştır. Ölçekle ile kişisel bilgi formunun değişkenlerine göre oluşan puanların farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek için Mann- Whitney U ve Kruskal-Wallis H testleri kullanılmıştır. Bu çalışmanın bulguları incelendiğinde öğretmenin sınıf yönetim beceri ölçeği ile kişisel bilgi formundaki cinsiyet, yaş, medeni durum, meslekteki çalışma süresi, bulunduğunuz okuldaki çalışma süresi, eğitim düzeyi, çalıştıkları okulun imkânları, sınıf yönetimiyle ya da iletişimle ilgili hizmet içi eğitim alma değişkenleri arasında anlamlı bir fark meydana getirmediği ortaya çıkarılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Sınıf Yönetimi, İlkokul, Öğretmen, Öğrenci, Davranış, Değişim. In this thesis study ,it is aımed how effective chiefly variants are on the class manegement of primary school teacher ; sex, age, marital status , years as a teacher ,years in the current school ,the faculty they graduated, education level, career oppurtunities ,seminars about class management and also communnications in 2013-2014 educatıon year ''class manegement skill scale'' to search all teachers skills and ''personel information form'' to have informations about unclear variants during the study in Feke ,Adana are perpared search scanning technicome is used. ''class management skill scale'' and ''personel information form'' are carried out on 63 primary school teachers in Feke, Adana.For analysis of scale and guestionnaire, SPSS programme is used and criticised. Likert type scale in this search is prepared as four grouped rating . Over it, Averages are measured in order to see attending level of teachers for every one of section. To see difference between scale and ''personel information form''; Mann- Whitney U and Kruskal-Wallis H tests are done. As a result of analysing datas of this search, there is no meaningful difference between variants of class manegement skill scale and personel information form.Key Words: Education, Class Management, Primary, School, Teacher, Student,Behaviour,Variations
Collections