Show simple item record

dc.contributor.advisorPalavan, Özcan
dc.contributor.authorNergiz, Veli
dc.date.accessioned2021-05-08T12:53:54Z
dc.date.available2021-05-08T12:53:54Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705760
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, ilkokul öğretmenlerinin sınıf yönetimine etki eden cinsiyet, yaş, medeni durum, meslekteki çalışma süresi, bulunduğunuz okuldaki çalışma süresi, eğitim düzeyi, çalıştıkları okulun imkânları, sınıf yönetimiyle ya da iletişimle ilgili hizmet içi eğitim alma değişkenlerinin ne derece etkili olduğunu ortaya koymak hedeflenmiştir. 2013- 2014 eğitim öğretim yılında Adana ili Feke ilçesinde bulunan tüm ilkokul öğretmenlerine sınıf yönetim becerilerini ölçmek için'' Sınıf Yönetim Becerileri Ölçeği'', ve araştırmanın bağımsız değişkenleri hakkında veri toplamak amacıyla ''Kişisel Bilgi Formu'' hazırlanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Adana ili Feke ilçesinde bulunan 63 ilkokul öğretmenine '' Sınıf Yönetim Becerileri Ölçeği'' ve '' Kişisel Bilgi Formu'' uygulanmıştır.Ölçek ve anketin analizinde SPSS programı kullanılmış ve yorumlanmıştır. Araştırmada uygulanan Likert tipi ölçek, dörtlü derecelendirme şeklinde hazırlanmıştır. Öğretmenlerin ölçekte yer alan her bir maddeye ilişkin katılma düzeylerini belirlemek için dörtlü dereceleme üzerinden ortalamalar hesaplanmıştır. Ölçekle ile kişisel bilgi formunun değişkenlerine göre oluşan puanların farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek için Mann- Whitney U ve Kruskal-Wallis H testleri kullanılmıştır. Bu çalışmanın bulguları incelendiğinde öğretmenin sınıf yönetim beceri ölçeği ile kişisel bilgi formundaki cinsiyet, yaş, medeni durum, meslekteki çalışma süresi, bulunduğunuz okuldaki çalışma süresi, eğitim düzeyi, çalıştıkları okulun imkânları, sınıf yönetimiyle ya da iletişimle ilgili hizmet içi eğitim alma değişkenleri arasında anlamlı bir fark meydana getirmediği ortaya çıkarılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Sınıf Yönetimi, İlkokul, Öğretmen, Öğrenci, Davranış, Değişim.
dc.description.abstractIn this thesis study ,it is aımed how effective chiefly variants are on the class manegement of primary school teacher ; sex, age, marital status , years as a teacher ,years in the current school ,the faculty they graduated, education level, career oppurtunities ,seminars about class management and also communnications in 2013-2014 educatıon year ''class manegement skill scale'' to search all teachers skills and ''personel information form'' to have informations about unclear variants during the study in Feke ,Adana are perpared search scanning technicome is used. ''class management skill scale'' and ''personel information form'' are carried out on 63 primary school teachers in Feke, Adana.For analysis of scale and guestionnaire, SPSS programme is used and criticised. Likert type scale in this search is prepared as four grouped rating . Over it, Averages are measured in order to see attending level of teachers for every one of section. To see difference between scale and ''personel information form''; Mann- Whitney U and Kruskal-Wallis H tests are done. As a result of analysing datas of this search, there is no meaningful difference between variants of class manegement skill scale and personel information form.Key Words: Education, Class Management, Primary, School, Teacher, Student,Behaviour,Variationsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Adana ili Feke ilçesi örneği
dc.title.alternativeExami̇nati̇on of the classroom teachers ski̇lls of classroom management i̇n terms of several veri̇ables: Example of Feke district in Adana
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10049778
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394662
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess