Özel ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin duygusal zekâ yeterliliklerinin sınıf yönetimi becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada; özel ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin duygusal zekâ yeterliliklerinin, sınıf yönetimi becerilerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada tabakalı örnekleme metodu uygulanmıştır. Araştırma, Kocaeli, Bursa, İzmir, Uşak, Eskişehir, Sivas, Osmaniye, Kahramanmaraş, Gaziantep, Şanlıurfa, Malatya, Bingöl, Çorum ve Giresun illerinde hizmet veren özel ilkokullardaki sınıf öğretmenleri kapsamında, 366 özel ilkokul sınıf öğretmeni ile 2013-2014 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre; özel ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin genel duygusal zekâ yeterliliklerinin ve sınıf yönetimi becerilerinin yüksek düzeyde olduğu bulunmuştur. Özel ilkokul sınıf öğretmenlerinin yaş, medeni durum, öğrenim durumu, mesleki kıdem, görev yaptığı okul kıdemi ve duygusal zekâ ile ilgili kitap okuma değişkenlerine göre duygusal zekâ düzeylerinde farklılaşma oluştuğu tespit edilmiştir. Sınıf yönetimi becerilerinde farklılaşma oluşturan değişkenlerin ise cinsiyet, yaş, medeni durum, öğrenim durumu, mesleki kıdem ve görev yaptığı okuldaki kıdem değişkenleri olduğu görülmüştür. Aynı zamanda özel ilkokul sınıf öğretmenlerinin duygusal zekâ yeterliliklerinin, sınıf yönetimi becerilerini yordadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Duygusal Zekâ, Sınıf Yönetimi, Sınıf Yönetimi Becerileri,Özel İlkokul Sınıf Öğretmenleri By this study it is aimed to determine the effect of the competency of the emotional intelligence of the teachers who work in private primary schools on their classroom management skills. In this study, stratified sampling method was applied. This research was carried out in the 2013-2014 academic year among 366 class teachers who serves in private primary schools in Kocaeli, Bursa, İzmir, Uşak, Eskişehir, Sivas, Osmaniye, Kahramanmaraş, Gaziantep, Şanlıurfa, Malatya, Bingöl, Çorum and Giresun provinces.According to the result of the survey, it was found that the general emotional intelligence level and classroom management skills of the private primary school class teachers are at the high level. It is determined according to the variables of the private primary classroom teachers' age, marital status, education level, professional experience, and reading on emotional intelligence there is a significent difference their emotional intelligence level. The differentiations on classroom management skills make variables by gender, age, marital status, education level, terivre and his terivre variables were found in school. At the same time it is determined that the levels of emotional intelligence of private primary school classroom teachers have effect on the classroom management skills.Keywords:Emotional Intelligence, Classroom Management, Classroom Management Skills, Private primary Classroom Teachers
Collections