Show simple item record

dc.contributor.advisorYavaş, Tuba
dc.contributor.authorÇoban, Mehmet Ali
dc.date.accessioned2021-05-08T12:53:52Z
dc.date.available2021-05-08T12:53:52Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705743
dc.description.abstractBu araştırmada; özel ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin duygusal zekâ yeterliliklerinin, sınıf yönetimi becerilerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada tabakalı örnekleme metodu uygulanmıştır. Araştırma, Kocaeli, Bursa, İzmir, Uşak, Eskişehir, Sivas, Osmaniye, Kahramanmaraş, Gaziantep, Şanlıurfa, Malatya, Bingöl, Çorum ve Giresun illerinde hizmet veren özel ilkokullardaki sınıf öğretmenleri kapsamında, 366 özel ilkokul sınıf öğretmeni ile 2013-2014 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre; özel ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin genel duygusal zekâ yeterliliklerinin ve sınıf yönetimi becerilerinin yüksek düzeyde olduğu bulunmuştur. Özel ilkokul sınıf öğretmenlerinin yaş, medeni durum, öğrenim durumu, mesleki kıdem, görev yaptığı okul kıdemi ve duygusal zekâ ile ilgili kitap okuma değişkenlerine göre duygusal zekâ düzeylerinde farklılaşma oluştuğu tespit edilmiştir. Sınıf yönetimi becerilerinde farklılaşma oluşturan değişkenlerin ise cinsiyet, yaş, medeni durum, öğrenim durumu, mesleki kıdem ve görev yaptığı okuldaki kıdem değişkenleri olduğu görülmüştür. Aynı zamanda özel ilkokul sınıf öğretmenlerinin duygusal zekâ yeterliliklerinin, sınıf yönetimi becerilerini yordadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Duygusal Zekâ, Sınıf Yönetimi, Sınıf Yönetimi Becerileri,Özel İlkokul Sınıf Öğretmenleri
dc.description.abstractBy this study it is aimed to determine the effect of the competency of the emotional intelligence of the teachers who work in private primary schools on their classroom management skills. In this study, stratified sampling method was applied. This research was carried out in the 2013-2014 academic year among 366 class teachers who serves in private primary schools in Kocaeli, Bursa, İzmir, Uşak, Eskişehir, Sivas, Osmaniye, Kahramanmaraş, Gaziantep, Şanlıurfa, Malatya, Bingöl, Çorum and Giresun provinces.According to the result of the survey, it was found that the general emotional intelligence level and classroom management skills of the private primary school class teachers are at the high level. It is determined according to the variables of the private primary classroom teachers' age, marital status, education level, professional experience, and reading on emotional intelligence there is a significent difference their emotional intelligence level. The differentiations on classroom management skills make variables by gender, age, marital status, education level, terivre and his terivre variables were found in school. At the same time it is determined that the levels of emotional intelligence of private primary school classroom teachers have effect on the classroom management skills.Keywords:Emotional Intelligence, Classroom Management, Classroom Management Skills, Private primary Classroom Teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin duygusal zekâ yeterliliklerinin sınıf yönetimi becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of emotional intelligence competencies of the teachers who work in private primary schools on their classroom management skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSpecial schools
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.identifier.yokid10058684
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid439938
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess