Öğretmenlerin duygusal zeka düzeyleri ile kullandıkları çatışma çözme stratejileri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin temel amacı öğretmenlerin duygusal zeka düzeyleri ile kullandıkları çatışma çözme stratejileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmanın evreni Adana İli Ceyhan ilçesinde 2013-2014 eğitim-öğretim yılında ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise Adana İli Ceyhan ilçe merkezindeki ilkokul ve ortaokulların tamamında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır ve bu şekilde 513 öğretmene ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, duygusal zeka ölçeği ve çatışma çözme stratejisi anketi kullanılmıştır. Veri analizi için hiyerarşik çoklu doğrusal regresyon yöntemi kullanılmış ve tüm istatiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak belirlenmiştir.Araştırma sonuçlarına göre duygusal zekanın kendi duygularını anlama, başkasının duygularını anlama ve duygu kullanımı boyutları bütünleştirme stratejisinin kullanımını pozitif yönde yordarken duygu düzenleme boyut negatif yönde yordamaktadır. Ayrıca duygusal zeka genel düzeyi bütünleştirme ve uzlaşma stratejilerinin kullanımını pozitif yönde yordarken ödün verme, kaçınma ve hükmetme stratejilerinin kullanımını anlamlı şekilde yordamamaktadır. The aim of this master thesis is to determine the relationship between the teachers' emotional ıntelligence level and organizational conflict strategies that they practise.The universe of the study comprises of the teachers working in primary and secondary schools in 2013-2014 school year in Ceyhan, the county of the Adana province. The sample of the study compromises of the teachers working in all primary and secondary schools in Ceyhan, the county of Adana province. In this way, ıt's reached to 513 teachers. As data collection tools, personal information form, emotional intelligence scale and a survey organizational conflict strategy were used. For the data analysis, hierarchical multiple linear regression method was used. In addition, the significant level were determined as p<0.05 among all statistical analysis.According to research results, whereas emotional ıntelligence predicts the comprehension of their own and the others' emotion and the dimension of expressing emotion, the practicing of integtation strategy positively, it predicts the dimension of emotion arrangment in a negative way. Besides, emotional ıntelligence predicts the integration of global level and the usage of compromise strategies positively, it doesn't predict appeasement, avoiding and dominating strategies meaningly.
Collections