Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakuş, Mehmet
dc.contributor.authorKaraca, Pelin
dc.date.accessioned2021-05-08T12:53:50Z
dc.date.available2021-05-08T12:53:50Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705723
dc.description.abstractBu tezin temel amacı öğretmenlerin duygusal zeka düzeyleri ile kullandıkları çatışma çözme stratejileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmanın evreni Adana İli Ceyhan ilçesinde 2013-2014 eğitim-öğretim yılında ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise Adana İli Ceyhan ilçe merkezindeki ilkokul ve ortaokulların tamamında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır ve bu şekilde 513 öğretmene ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, duygusal zeka ölçeği ve çatışma çözme stratejisi anketi kullanılmıştır. Veri analizi için hiyerarşik çoklu doğrusal regresyon yöntemi kullanılmış ve tüm istatiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak belirlenmiştir.Araştırma sonuçlarına göre duygusal zekanın kendi duygularını anlama, başkasının duygularını anlama ve duygu kullanımı boyutları bütünleştirme stratejisinin kullanımını pozitif yönde yordarken duygu düzenleme boyut negatif yönde yordamaktadır. Ayrıca duygusal zeka genel düzeyi bütünleştirme ve uzlaşma stratejilerinin kullanımını pozitif yönde yordarken ödün verme, kaçınma ve hükmetme stratejilerinin kullanımını anlamlı şekilde yordamamaktadır.
dc.description.abstractThe aim of this master thesis is to determine the relationship between the teachers' emotional ıntelligence level and organizational conflict strategies that they practise.The universe of the study comprises of the teachers working in primary and secondary schools in 2013-2014 school year in Ceyhan, the county of the Adana province. The sample of the study compromises of the teachers working in all primary and secondary schools in Ceyhan, the county of Adana province. In this way, ıt's reached to 513 teachers. As data collection tools, personal information form, emotional intelligence scale and a survey organizational conflict strategy were used. For the data analysis, hierarchical multiple linear regression method was used. In addition, the significant level were determined as p<0.05 among all statistical analysis.According to research results, whereas emotional ıntelligence predicts the comprehension of their own and the others' emotion and the dimension of expressing emotion, the practicing of integtation strategy positively, it predicts the dimension of emotion arrangment in a negative way. Besides, emotional ıntelligence predicts the integration of global level and the usage of compromise strategies positively, it doesn't predict appeasement, avoiding and dominating strategies meaningly.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin duygusal zeka düzeyleri ile kullandıkları çatışma çözme stratejileri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relati̇onshi̇p between teacher's emoti̇onal intelli̇gence levels wi̇th confli̇ct management strategi̇es used by teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmConflict resolution
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.identifier.yokid10054503
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid439929
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess