Meslek liselerinde ve mesleki eğitim merkezlerinde görev yapan kültür dersi meslek liselerinde ve mesleki eğitim merkezlerinde görev yapan kültür dersi öğretmenlerinin örgütsel bağlılığı Batman il örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, 2014-2015 eğitim ve öğretim yılı dikkate alınarak, Batman ili merkez ilçede bulunan meslek liseleri ile mesleki eğitim merkezinde görev yapan kültür dersi öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının incelenmesi ve sonuçlarının ortaya konulması amacıyla yapılmıştır. Bu çerçevede, amaçsal (amaçlı) örnekleme seçimi ile oluşturulan çalışma grubuna yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, Batman Merkez İlçede bulunan 7 Meslek Lisesi ve 1 Mesleki Eğitim merkezinde bulunan 87 kültür dersi öğretmeninden oluşmaktadır. Yapılan görüşmelerde; Atila (2012) tarafından geliştirilen `Örgütsel Bağlılık Araştırması` formu izin alınarak kullanılmıştır. Araştırma formu, görüşme sırasında tutulan notlar ve ses kayıtlarının çözülmesinden sonra betimsel analiz yönetimi kullanılarak öğretmen görüşleri yorumlanmıştır. This research, according to 2014-2015 Educational year, has been made to exemine the dedication of liberal studies teachers working in vacational high-schools and Vocational Education Centres to school and instution in Batman city center and to manifest the results. In this context, the purpose of the working group formed by sampling the selection of semi- structured questionnaire was applied. In this study used qualitative research methods, case study design was used. The working group, in the Central District 7 in Batman Vocational High School and Vocational Training center one culture course consists of 87 teachers . In the interviews ; Atila (2012) `developed by Research in Organizational Commitment ` form was used . The questionnaire, after the dissolution of the held notes and audio recordings during the interview was interpreted using descriptive analysis of teachers' management.
Collections