Show simple item record

dc.contributor.advisorTan, Çetin
dc.contributor.authorAtmalar, Osman
dc.date.accessioned2021-05-08T12:53:19Z
dc.date.available2021-05-08T12:53:19Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705488
dc.description.abstractAraştırma, 2014-2015 eğitim ve öğretim yılı dikkate alınarak, Batman ili merkez ilçede bulunan meslek liseleri ile mesleki eğitim merkezinde görev yapan kültür dersi öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının incelenmesi ve sonuçlarının ortaya konulması amacıyla yapılmıştır. Bu çerçevede, amaçsal (amaçlı) örnekleme seçimi ile oluşturulan çalışma grubuna yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, Batman Merkez İlçede bulunan 7 Meslek Lisesi ve 1 Mesleki Eğitim merkezinde bulunan 87 kültür dersi öğretmeninden oluşmaktadır. Yapılan görüşmelerde; Atila (2012) tarafından geliştirilen `Örgütsel Bağlılık Araştırması` formu izin alınarak kullanılmıştır. Araştırma formu, görüşme sırasında tutulan notlar ve ses kayıtlarının çözülmesinden sonra betimsel analiz yönetimi kullanılarak öğretmen görüşleri yorumlanmıştır.
dc.description.abstractThis research, according to 2014-2015 Educational year, has been made to exemine the dedication of liberal studies teachers working in vacational high-schools and Vocational Education Centres to school and instution in Batman city center and to manifest the results. In this context, the purpose of the working group formed by sampling the selection of semi- structured questionnaire was applied. In this study used qualitative research methods, case study design was used. The working group, in the Central District 7 in Batman Vocational High School and Vocational Training center one culture course consists of 87 teachers . In the interviews ; Atila (2012) `developed by Research in Organizational Commitment ` form was used . The questionnaire, after the dissolution of the held notes and audio recordings during the interview was interpreted using descriptive analysis of teachers' management.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMeslek liselerinde ve mesleki eğitim merkezlerinde görev yapan kültür dersi meslek liselerinde ve mesleki eğitim merkezlerinde görev yapan kültür dersi öğretmenlerinin örgütsel bağlılığı Batman il örneği
dc.title.alternativeOrganizational dedication of liberal studies teachers working in vocational hik-schools and vocational education centers Batman exemplification
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmOccupational commitment
dc.subject.ytmVocational education centers
dc.subject.ytmBatman
dc.subject.ytmCulture course
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmTeacher loyalty
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.identifier.yokid10067612
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid439983
dc.description.pages183
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess