Öğretmen görüşlerine göre duygusal emek, iş özellikleri ve iş akışı arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı öğretmen görüşlerine göre duygusal emek, iş özellikleri ve iş akışı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma örneklemini Kahramanmaraş'ın Elbistan ilçesindeki ilk ve ortaokullarda görevli 400 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Duygusal Emek Ölçeği, İş Tanımlama Ölçeği ve İş Akışı Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler üzerinde; korelasyon analizi, regresyon analizleri ve Sobel Testi yapılmıştır.Araştırma sonucunda iş özelliklerinin duygusal emeği negatif ve anlamlı şekilde yordadığı bulunmuştur. Buna ek olarak; iş özelliklerinin iş akışını, iş akışının duygusal emeği pozitif ve anlamlı şekilde yordadığı tespit edilmiştir. Bayanların baylara göre daha fazla iş akışı yaşadığı, yaş arttıkça deneyimlenen iş akışının arttığı da bulunmuştur. Ayrıca iş özelliklerinin duygusal emeği yordamasında iş akışının tam aracılık etkisi olduğu görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular yardımıyla uygulayıcılara ve araştırmacılara bazı önerilerde bulunulmuştur. The aim of this study is to investigate the relationship between emotional labor, job characteristics and work related flow based on views of the teachers. The sample of the study consists of 400 teachers working in primary and secondary schools located in Elbistan district in Kahramanmaras. Emotional labor, job diagnoistic and work related flow scales were used as data collection method. Correlation analysis, regression analysis and Sobel test were utilized to analyze the data.Based on the results, emotional labor has a negative effect on job characteristics. In addition; job characteristics are positively related to work related flow, while work related flow has a positive effect on emotional labor. And, compared to men, women experience work related flow and work flow increase as women's age increases. Moreover, work related flow plays as full mediator in explaining the link between work characteristics and emotional labor. Lastly, various recommendations have been made for the practitioners and researchers based on results from the current study.
Collections