İlköğretim 6. , 7. ve 8. sınıf fen bilgisi dersine yöntem ağırlıklı yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İLKÖĞRETİM 6., 7. ve 8. SINIF FEN BİLGİSİ DERSİNE YÖNTEM AĞIRLIKLI YAKLAŞIM ARAÇ, Gönül Yüksek Lisans Tezi,Orta Öğretim Fen ve Matematik (Fizik) Alanları Eğitimi Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Ferman Zeynelabdioğlu Hüseyinov Eylül 2001, 42 sayfa Fen bilgisi öğretiminde, öğretim yetersizliklerinin olması nedeni ile öğrencilerin başarısızlığı herkes tarafından kabul edilen bir gerçektir. Bu çalışmada, klasik öğretim yöntemlerine alternatif olarak geliştirilen bilimsel süreç ağırlıklı fen öğretimi anlayışı incelendi ve bunun sonucu olarak ilköğretim kurumları 6, 7 ve 8. sınıf fen konulan bu anlayışla irdelendi. Konu içerilerinin süreç öğretimini de göz önünde bulundurularak öğretimi, örnek etkinlikler yardımıyla verilmeye çalışıldı. Böylece fen bilgilerinin yanı sıra bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesini amaçlayan bir yaklaşım sunulmuştur. Anahtar kelimeler: Fen bilgisi öğretimi, bilimsel süreçler, zihinsel gelişim evreleri, kavram öğretimi. ABSTRACT AN APPROACH TO THE ELEMANTARY SCIENCE EDUCATION IN 6., 7., AND 8. GRADES BY THE USING SCIENCE PROCESSES ARAÇ, Gönül Msc, The Department of Secondly Mathematics and Sciences (Physics) Education. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Ferman Zeynelabdioğlu Hüseyinov September 2001, 42 pages It is an accepted fact that the student can not be succesful in science education because of the education insufficiencies. In this study, we examine the science teaching as scientific processes which developped as am alternative of the classical methods. And the result of this elemantary school 6., 7. and 8. grades science knowledge are discussed. The teaching of the contents of the cources, bearing the scientific processes in mind, is evaluated by the contribution of the sample activities. Thus, beside of the contents of the cources, developping of the scientific processes are aimed. Key words: Teaching of scientific knowledge, scientific process, the steps of the intellectual development, the teaching of the concept. iii
Collections