Show simple item record

dc.contributor.advisorHüseyinov, Ferman Zeynelabdioğlu
dc.contributor.authorAraç, Gönül
dc.date.accessioned2021-05-08T12:52:27Z
dc.date.available2021-05-08T12:52:27Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705157
dc.description.abstractÖZET İLKÖĞRETİM 6., 7. ve 8. SINIF FEN BİLGİSİ DERSİNE YÖNTEM AĞIRLIKLI YAKLAŞIM ARAÇ, Gönül Yüksek Lisans Tezi,Orta Öğretim Fen ve Matematik (Fizik) Alanları Eğitimi Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Ferman Zeynelabdioğlu Hüseyinov Eylül 2001, 42 sayfa Fen bilgisi öğretiminde, öğretim yetersizliklerinin olması nedeni ile öğrencilerin başarısızlığı herkes tarafından kabul edilen bir gerçektir. Bu çalışmada, klasik öğretim yöntemlerine alternatif olarak geliştirilen bilimsel süreç ağırlıklı fen öğretimi anlayışı incelendi ve bunun sonucu olarak ilköğretim kurumları 6, 7 ve 8. sınıf fen konulan bu anlayışla irdelendi. Konu içerilerinin süreç öğretimini de göz önünde bulundurularak öğretimi, örnek etkinlikler yardımıyla verilmeye çalışıldı. Böylece fen bilgilerinin yanı sıra bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesini amaçlayan bir yaklaşım sunulmuştur. Anahtar kelimeler: Fen bilgisi öğretimi, bilimsel süreçler, zihinsel gelişim evreleri, kavram öğretimi.
dc.description.abstractABSTRACT AN APPROACH TO THE ELEMANTARY SCIENCE EDUCATION IN 6., 7., AND 8. GRADES BY THE USING SCIENCE PROCESSES ARAÇ, Gönül Msc, The Department of Secondly Mathematics and Sciences (Physics) Education. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Ferman Zeynelabdioğlu Hüseyinov September 2001, 42 pages It is an accepted fact that the student can not be succesful in science education because of the education insufficiencies. In this study, we examine the science teaching as scientific processes which developped as am alternative of the classical methods. And the result of this elemantary school 6., 7. and 8. grades science knowledge are discussed. The teaching of the contents of the cources, bearing the scientific processes in mind, is evaluated by the contribution of the sample activities. Thus, beside of the contents of the cources, developping of the scientific processes are aimed. Key words: Teaching of scientific knowledge, scientific process, the steps of the intellectual development, the teaching of the concept. iiien_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 6. , 7. ve 8. sınıf fen bilgisi dersine yöntem ağırlıklı yaklaşım
dc.title.alternativeAn Approach to the elementary science education in 6. , 7. and 8. grades by the using science processes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.identifier.yokid118541
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid112292
dc.description.pages50
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess