Yerel yönetim hizmetlerinde tüketici davranışları: Bingöl il merkezinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada yerel yönetim hizmetlerinde tüketici davranışlarını etkileyen faktörlerin çok boyutlu olarak ele alınması ve araştırılması amaçlanmıştır. Yerel yönetim olarak belediyenin sunduğu hizmetlerin tüketici üzerindeki etkisi incelenmektedir. Bu amaç doğrultusunda Bingöl kent merkezinde yaşayan bireylerin belediyenin sunduğu hizmetlerin bireyler üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi konusu ele alınmıştır. Tüketici olarak da Bingöl belediyesinden hizmet alan ve Bingöl merkez mahallerinde yaşayan bireyler ana kitle olarak seçilmiştir. Çalışmanın ana kitlesi Bingöl merkezde bulunan 14 mahalleden oluşmaktadır. Bingöl merkez nüfusu dikkate alınarak minimum örneklem büyüklüğü 400 olarak belirlenmiştir. Çalışmanın anketi Mart-Haziran 2017 döneminde uygulanmıştır.Çalışmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniği kullanılmıştır. Anket iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda kişilerin sosyo ekonomik ve demografik özelliklerini belirlemeye yönelik sorular sorulmuştur. İkinci kısımda ise katılımcıların belediye hizmetlerini etkileyen tüketici davranışlarını sorgulamaya yönelik 34 sorudan oluşan Yerel Yönetim Hizmetlerinde Tüketici Davranışları Ölçeğine yer verilmiştir. Bu ölçeğin yapı geçerliliği açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleriyle yapılmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda beş faktörün etkili olduğu dolayısıyla yerel yönetim hizmetlerinde beş tür tüketici davranışının önemli olduğu tespit edilmiştir. Bu faktörler, Çevreci Tüketici, Katılımcı Tüketici, Pasif Tüketici, Tavırlı Tüketici ve Sorgulayıcı Tüketici olarak belirlenmiştir. In this study, it is aimed to handle and investigate three dimensionally the factors that affect consumer behaviours in local government services. It is focused on examining the effects of the services provided by the municipality as local government on the consumers. Within this context, the evaluation of the effects of the services provided by the municipality on individuals is discussed. Therefore, the main population of the study consists of the people who take services from the municipality of Bingöl and who live in the central districts of Bingöl as consumers. The population area contains 14 central districts of Bingöl. Considering the population in central Bingöl, the minimum sample size was determined as 400. The questionnaire was applied in March-June 2017 period. In this study, questionnaire technique was used as data collection method. The survey consists of two parts. In the first part, questions were asked to determine the socio-economic and demographic characteristics of the individuals. The second part involves the Scale of Consumer Behaviour in Local Government Services, which consists of 34 questions to question the consumer behaviours of the participants affecting the municipal services. The construct validity of this scale was determined by exploratory and confirmatory factor analyses. As a result of the factor analysis, it has been determined that five types of consumer behaviour are effective and accordingly important in local government services. These factors are identified as Environmental Consumer, Participant Consumer, Passive Consumer, Attentive Consumer and Questioning Consumer.
Collections