Show simple item record

dc.contributor.advisorTatlı, Halim
dc.contributor.authorAlaca, Fuat
dc.date.accessioned2020-12-04T09:27:17Z
dc.date.available2020-12-04T09:27:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/70466
dc.description.abstractÇalışmada yerel yönetim hizmetlerinde tüketici davranışlarını etkileyen faktörlerin çok boyutlu olarak ele alınması ve araştırılması amaçlanmıştır. Yerel yönetim olarak belediyenin sunduğu hizmetlerin tüketici üzerindeki etkisi incelenmektedir. Bu amaç doğrultusunda Bingöl kent merkezinde yaşayan bireylerin belediyenin sunduğu hizmetlerin bireyler üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi konusu ele alınmıştır. Tüketici olarak da Bingöl belediyesinden hizmet alan ve Bingöl merkez mahallerinde yaşayan bireyler ana kitle olarak seçilmiştir. Çalışmanın ana kitlesi Bingöl merkezde bulunan 14 mahalleden oluşmaktadır. Bingöl merkez nüfusu dikkate alınarak minimum örneklem büyüklüğü 400 olarak belirlenmiştir. Çalışmanın anketi Mart-Haziran 2017 döneminde uygulanmıştır.Çalışmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniği kullanılmıştır. Anket iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda kişilerin sosyo ekonomik ve demografik özelliklerini belirlemeye yönelik sorular sorulmuştur. İkinci kısımda ise katılımcıların belediye hizmetlerini etkileyen tüketici davranışlarını sorgulamaya yönelik 34 sorudan oluşan Yerel Yönetim Hizmetlerinde Tüketici Davranışları Ölçeğine yer verilmiştir. Bu ölçeğin yapı geçerliliği açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleriyle yapılmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda beş faktörün etkili olduğu dolayısıyla yerel yönetim hizmetlerinde beş tür tüketici davranışının önemli olduğu tespit edilmiştir. Bu faktörler, Çevreci Tüketici, Katılımcı Tüketici, Pasif Tüketici, Tavırlı Tüketici ve Sorgulayıcı Tüketici olarak belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to handle and investigate three dimensionally the factors that affect consumer behaviours in local government services. It is focused on examining the effects of the services provided by the municipality as local government on the consumers. Within this context, the evaluation of the effects of the services provided by the municipality on individuals is discussed. Therefore, the main population of the study consists of the people who take services from the municipality of Bingöl and who live in the central districts of Bingöl as consumers. The population area contains 14 central districts of Bingöl. Considering the population in central Bingöl, the minimum sample size was determined as 400. The questionnaire was applied in March-June 2017 period. In this study, questionnaire technique was used as data collection method. The survey consists of two parts. In the first part, questions were asked to determine the socio-economic and demographic characteristics of the individuals. The second part involves the Scale of Consumer Behaviour in Local Government Services, which consists of 34 questions to question the consumer behaviours of the participants affecting the municipal services. The construct validity of this scale was determined by exploratory and confirmatory factor analyses. As a result of the factor analysis, it has been determined that five types of consumer behaviour are effective and accordingly important in local government services. These factors are identified as Environmental Consumer, Participant Consumer, Passive Consumer, Attentive Consumer and Questioning Consumer.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYerel yönetim hizmetlerinde tüketici davranışları: Bingöl il merkezinde bir uygulama
dc.title.alternativeConsumer behaviours in local administration services: A practice in the centre of Bingöl city
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-20
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10312020
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİNGÖL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid603574
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess