Yapılandırmacı yaklaşıma göre hazırlanan ilköğretim programlarının öğretmenler tarafından benimsenme düzeyi (Hakkari örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı 2005 yılında yenilenen ilköğretim programlarınınöğretmenler tarafından benimsenme düzeyini saptamak ve programgeliştiricilere programların etkililiği hakkında bilgi vermektir. Bu amaçdoğrultusunda hazırlanan anket verileri, Hakkâri ilinde 2012–2013 Eğitim-Öğretim yılında 345 ilköğretim kurumunda görev yapan 1483 öğretmeniçerisinde 1123 sınıf ve branş öğretmenlerine sunulmuş ve anket verilerindenelde edilen sonuçlar ele alınarak problem incelenmiştir. Bu Araştırmadatoplanan verilerin analizinde Aritmetik ortalama, Standart sapma, Ki-kare testi,Kruskal-Wallis testi, Mann-Whitney U testine göre değerlendirilerek 5 farklıistatistiksel analiz kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerinyenilenen ilköğretim programına ait görüşlerinin olumlu düzeyde olduğu, erkeköğretmenlerin kadın öğretmenlere göre programa daha olumlu baktıkları,mesleki kıdem, sınıf mevcutları, mezun oldukları fakülte ve ile programıbenimseme durumu arasında bir ilginin olmadığı, branşlara göre öğretmenlerinprograma ait görüşlerinin farklılaştığı gözlemlenmiştir.Anahtar KelimelerYapılandırmacılık, öğretmen faktörü, eğitim programı, tecrübe, ilköğretim The aim of this work is to determine the level of adoption of the renewedprimary school programme by the teachers and to give information about theefficiency of the programme to the programme developers. The questionnairredata was prepared acccordingly and applied to 1123 classroom teachers andothers out of 1483 teachers in Hakkari in the 2012-2013 education year. In theanalysis of this research arithmetic mean, standart deviation, Chi-squared test,Kruskal-Wallis test, and Mann-Whitney U tests were used. As the result of theanalysis, teachers had positive ideas about the renewed primary schoolprogramme and male teachers were more positive than female teachers.Teachers' ideas changed only according to their fields. Teachers' experience,the number of the students in the classroom or the department they graduatedfrom did not effect the level of adoption of the programme.Key wordsConstructivism, the teacher coefficient, education programme, experience,primary education
Collections